اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

August 14, 2018
18:13 سه شنبه، 23ام مردادماه 1397
کد خبر: 93133

قرارداد ۳٫۵ میلیارد دلاری T-Mobile و نوکیا برای توسعه شبکه ملی 5G در امریکا

اپراتور T-Mobile در آمریکا از امضاء قراردادی جدید و چندساله با نوکیا به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار به منظور تکمیل گسترش شبکه ملی ۵G خبر داده است.
 
با این قرارداد، نوکیا بزرگترین قرارداد میلیاردی خود را با یک اپراتور بسته است تا نسبت به تکمیل و توسعه تجهیزات، سرویس، نرم افزار و زیرساخت‌های لازم برای توسعه جدیدترین نسل از شبکه ارتباطی سیار ۵G برای این اپراتور در سطح ملی و تحت فرکانس ۶۰۰MHz و ۲۸ گیگا هرتز مطابق با استانداردهای ۳GPP 5G New Radio اقدام کند.
 
با این هدف دو شرکت قصد دارند توسعه، آزمایش و راه‌اندازی نسل بعدی خدمات این صنعت را که شامل طیف وسیعی از حوزه ها ازجمله شهرهای هوشمند، تاسیسات، حمل و نقل، بهداشت، تولید، خرده‌فروشی، کشاورزی و ادارات دولتی می شود، پوشش دهند.
پورتفولیوی نوکیا شامل پلتفورم رادیو AirScale تجاری و هسته بومی Cloud RAN، نرم‌افزار airframe، نرم‌افزار CloudBand، SON و ۵G است.
 
به گفته یکی از مدیران ارشد تی موبایل، در حال حاضر تمرکز شرکت‌های تکنولوژی بر توسعه فناوری اینترنت ۵G است T-Mobileدر تلاش است تا یکی از نخستین اپراتورهای جهان باشدکه به شهروندان و کاربران خدمات نوین نسل پنجم اینترنت را ارائه می‌دهد.
 
براساس برنامه ای که تی موبایل پیش از این اعلام کرده بود تا پایان امسال (۲۰۱۸ میلادی) در ۳۰ شهر شبکه ۵G خود را راه اندازی خواهد کرد؛ پوشش ۵G در این شهرها تحت فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز خواهد بود که در مزایده سال گذشته از سوی FCC توسط این شرکت خریداری شده بود.این شرکت همچنین انتظار دارد پوشش سراسری شبکه ۵G خود را در ایالات متحده تا سال ۲۰۲۰ تکمیل کند.
 
همانطور که به نظر می‌رسد، عزم شرکت تی موبایل برای توسعه و بهره برداری سریع از این فناوری جزم شده است چراکه با عقد یک قرارداد همکاری ۳.۵ میلیارد دلاری با نوکیا و اختصاص مبلغ هنگفتی به منظور سرمایه‌گذاری در این امر در تلاش است تا یکی از اولین اپراتورهای پیشگام در زمینه برقراری اینترنت ۵G و ارائه نسل جدیدی از خدمات آنلاین و اینترنتی به کاربران به شمار بیاید.
 
حال باید منتظر ماند و دید که درنهایت کدام یک از این غول‌های تکنولوژی موفق به بهره برداری همگانی و عمومی برای توسعه و برقراری اینترنت ۵G می‌شوند که البته همانطور که انتظار می رفت، نباید زودتر از سال آینده ۲۰۱۹ میلادی منتظر به ثمر نشستن تلاش‌های این شرکت‌های عظیم و فعال در حوزه فناوری و برقراری ارتباطات بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.