تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 14, 2018
18:42 سه شنبه، 23ام مردادماه 1397
کد خبر: 93145

۱۰۰درصد اظهارنامه‌های مالیاتی الکترونیکی شد

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در راستای توسعه دولت الکترونیک در کشور، ۱۰۰ درصد اظهارنامه های مالیاتی، الکترونیکی شد.
 
به گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، رضا باقری اصل با بیان اینکه برای رشد اقتصاد در فضای ICT باید مطالبه گر باشیم، اظهار داشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از حوزه های امیدبخش در کشور به شمار می رود.
 
وی با اشاره به رشد رتبه توسعه دولت الکترونیک در کشور، افزود: باید توجه داشت که سنجش این رشد توسط داوران بین المللی صورت می گیرد به طوری که ما مرجع هایی  را در اختیار داوران قرارمی دهیم و آنها این شاخص ها را با مدل های خود تطبیق می دهند. البته روش های ارزیابی شاخص های جهانی توسعه دولت الکترونیک، در دوره های مختلف متفاوت است به طوری که اگر همین داده ها را در دوره بعد ارائه دهیم مورد قبول واقع نمی شود.
 
عضو هیات عامل سازمان فناوری از الکترونیکی شدن ۱۰۰ درصد اظهارنامه های مالیاتی در راستای ارائه یکی از خدمات دولت الکترونیک در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرحله رسیدگی و دادرسی مالیات ها هنوز الکترونیکی نشده اما در تلاش هستیم تا مالیات نقل و انتقال املاک و بیمه را نیز به صورت الکترونیکی انجام دهیم.
 
باقری اصل با بیان اینکه الکترونیکی شدن خدمات به حوزه سلامت نیز رسیده است، اظهار کرد: در دیدار وزیر ارتباطات با مسئولان سازمان تامین اجتماعی، موضوع استحقاق درمان تعیین شد و از بین ۶۰۶ بیمارستان وزارت بهداشت ۵۸۳ بیمارستان مشمول استحقاق درمان شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.