امنیت

فناوری اطلاعات

August 15, 2018
18:23 چهارشنبه، 24ام مردادماه 1397
کد خبر: 93163

شکاف امنیتی جدید در تراشه های اینتل کشف شد

شرکت اینتل برای سومین بار در سال ۲۰۱۸ از وجود شکاف امنیتی در تراشه های خود خبر داده که هکرها می توانند با سواستفاده از آن اطلاعات کاربران را بدزدند.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، اینتل از یک شکاف امنیتی دیگر در محصولاتش خبر داده که اطلاعات حساس کاربران را فاش می کند. از آغاز سال جدید میلادی، این سومین باری است که این شرکت مجبور به افشای شکافی درسیستم های خود می شود.
 
اینتل اعلام کرده است مشکل مذکور در فناوری SGX (مشهور به Foreshadow) این شرکت توسط گروهی از محققان جداگانه کشف شده است. به گفته شرکت هکرها می توانند با سواستفاده از این اختلال به اطلاعات حافظه تراشه دسترسی یابند.
 
ویژگی SGX یا Software Guard Extentions برای حفاظت از اطلاعات حساس ابداع شده و به طور کامل تراشه را در بر می گیرد. اما کارشناسان تصور نمی کردند دسترسی به این ویژگی ممکن باشد مگر آنکه رایانه اصلی هک شود.
 
به گفته اینتل، این شرکت تاکنون گزارشی درباره سواستفاده از این شکاف امنیتی در دنیای واقعی دریافت نکرده، اما بهتر است افراد اقدامات امنیتی بهتری به کار گیرند.
 
درهمین راستا این شرکت از مشتریان محصولاتش خواسته تا سیستم هایشان را آپدیت کنند.  
 
اخبار آخرین شکاف امنیتی در  محصولات اینتل در حالی مطرح می شود که این شرکت در ماه ژانویه اعلام کرد میلیاردها تراشه ساخت آن به دلیل دو شکاف امنیتی جداگانه به نام های Meltdown و Spectre در خطر هک قرار دارند.
 
این شکاف ها با طراحی ویژگی در تراشه ها مرتبط بودند که به پردازشگر اجازه دسترسی به اطلاعات کاربر را می داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.