تلفن همراه

گوشی

August 16, 2018
17:14 پنجشنبه، 25ام مردادماه 1397
کد خبر: 93182

قانون ممنوعیت استفاده از هواوی و ZTE توسط ترامپ امضا شد

آی‌تی‌ایران : اسمارت‌فون‌های شرکت‌های هواوی و ZTE که از چند وقت پیش ورودشان به بازار ایالات‌متحده وهمچنین استفاده از آنها توسط سیاستمداران ممنوع شده بود، امروز با یک برخورد جدی‌تر از طرف آمریکا مواجه شدند. دونالد ترامپ روز گذشته فرمان ممنوعیت استفاده از اسمارت‌فون‌های این دو شرکت توسط تمامی مقامات سیاسی و قانونی را رسما امضا کرد.
 
این اتفاق در حالی بالاخره رخ داد که از ماه‌ها پیش اعضای مجلس سنای آمریکا به‌خصوص جمهوری‌خواهان خواستار ممنوعیت ورود این دو برند به ایالات‌متحده و به‌کارگیری آنها توسط اعضای سنا شده بودند. در پایان بالاخره مجلس سنا رسما دستور ممنوعیت استفاده از گوشی‌ها و محصولات این ۲ برند چینی توسط سیاستمداران و تمامی افرادی را که قصد دارند مستقیما با دولت کار کنند صادر کرد. این ممنوعیت طی ۲ سال آینده به‌صورت کامل اجرایی می‌شود. شرکت هواوی صدور این دستور را عملی غیرحرفه‌ای و بی‌اثر خواند و اعلام کرد این اقدام مجلس سنا و ترامپ موجب افزایش هزینه‌ها برای مردم و دولت خواهد شد. مشخص نیست هواوی قصد دارد این قانون تصویب شده را مورد اعتراض هم قرار دهد یا خیر. کمپانی هواوی و ZTE از سال ۲۰۱۲ توسط سازمان‌های امنیتی آمریکا به‌عنوان «تهدید برای امنیت ایالات‌متحده» شناخته شدند و از آن موقع مبارزه با ورود آنها به بازار ایالات‌متحده و جلوگیری از به‌کارگیری آنها توسط مقامات سیاسی آغاز شده است. هنوز مشخص نیست این قوانین شامل تجهیزات و تاسیسات ارتباطی این دو کمپانی که توسط بسیاری از شرکت‌های آمریکایی استفاده می‌شوند نیز خواهد شد یا خیر. اگر این‌طور باشد، شرکت‌های آمریکایی سریعا باید سراغ دیگر شرکت‌های تامین‌کننده تجهیزات ارتباطی بروند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.