تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 18, 2018
18:33 شنبه، 27ام مردادماه 1397
کد خبر: 93208

دادگاه آمریکایی دستور وثیقه به صورت ارز دیجیتال را صادر کرد

یک فرد با ملیت صرب – ایتالیایی به اتهام هک کردن شبکه کامپیوتری یک شرکت بازی واقع در سانفرانسیسکو، در دادگاه به ارائه وثیقه به صورت ارزهای دیجیتال محکوم شد.
 
براساس گزارش خبری دادستانی ایالات متحده، طبق تحقیقات به عمل آمده توسط FBI، فردی به نام مارتین مارسیچ با نفوذ غیرقانونی به یک شبکه بازی، به حدود ۲۵,۰۰۰ حساب کاربری دارای اعتبار نقدی برای خرید آیتم‌های موجود در بازی‌ها، دسترسی پیدا کرده است.
 
مارسیچ همچنین متهم به فروش اطلاعات کاربری به سرقت رفته، در سایت‌های دارک وب شده که گفته می‌شود در مجموع ضرری بالغ بر ۳۲۴,۰۰۰ دلار به شرکت (احتمالا EA Games) وارد کرده است.
 
این فرد که هنگام فرار به صربستان در فرودگاه سانفرانسیسکو دستگیر شده بود، در روز ۹ آگوست در دادگاه فدرال این شهر حاضر شد.
 
قاضی دادگاه اعلام کرد که مارسیچ می‌تواند در ازای پرداخت ارزهای دیجیتال به ارزش ۷۵۰,۰۰۰ دلار، در محل‌های هاف‌وی هاوس (halfway house) آزادی خود را به‌دست بیاورد.
 
بر اساس گزارشی از دیلی پست، آبراهام سیمونز، معاون دادستانی منطقه، اظهار داشت که احتمالاً این اولین بار نیست که ارزهای دیجیتال به عنوان وثیقه انتخاب می‌شوند. قضات می‌توانند دارایی‌های دیگری مانند املاک و مستغلات را نیز طلب کنند.
 
سیمونز در این خصوص گفت: بسیار گسترده است. قاضی می‌تواند تقریباً دستور وثیقه هر چیزی را بدهد. هدف فقط این است که متهم فرار نکند.
 
دادستانی اعلام کرد که مارسیچ در صورت گناهکار اعلام شدن، به حداکثر پنج سال حبس و پرداخت جریمه ۲۵۰,۰۰۰ دلاری محکوم خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.