اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 19, 2018
16:58 یکشنبه، 28ام مردادماه 1397
کد خبر: 93269

اینترنت کوبا برای ساعاتی وصل شد

در کشور کوبا، اگر بخواهید به اینترنت دسترسی داشته باشید، کار برایتان خیلی ساده نخواهد بود. برای استفاده از اینترنت در این کشور کاربر ابتدا باید کارت شارژ اینترنت خریداری کند و سپس یک «هات اسپات کعمومی را در سطح شهر پیدا کند تا بتواند از شارژ اینترنت خود استفاده کند. در این کشور اینترنت آزاد که از هرنقطه‌ای قابل دسترسی باشد وجود ندارد، البته به‌نظر می‌رسد همه چیز به زودی تغییر خواهد کرد.
 
روز سه‌شنبه هفته پیش، دولت کوبا اینترنت وایرلس سراسری را در این کشور به‌صورت آزمایشی اجرا کرد. در طول اجرای این تست، دسترسی به اینترنت برای کاربران رایگان بود و افراد از تمامی نقاط می‌توانستند به اینترنت دسترسی داشته باشند. ظاهرا کمپانی «اتکسا» قصد دارد در آینده نزدیک سرویس اینترنت وایرلس سراسری را در کشور کوبا عرضه کند.
 
گفته می‌شود کاربران کوبایی از این آزمایش بی‌خبر بوده‌اند و این مسئله دهان به دهان بین مردم کشور چرخیده است. این تست از ساعت 11 صبح روز سه‌شنبه آغاز و تا 8 غروب همان روز ادامه پیدا کرد. البته گفته می‌شود سرعت اینترنت این سیستم ضعیف بوده و در برخی لحظات به‌طور کامل قطع شده اما با این حال روزنه امیدی برای مردم این کشور به‌حساب می‌آمد. کاربران کوبایی از طریق این اتصال تنها قادر به استفاد از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بودند و استفاده از فیسبوک به‌دلیل پایین بودن سرعت امکان‌پذیر نبوده است. محدودیت دسترسی به اینترنت مشکلات زیادی را در کوبا به‌وجود آورده است. مردم برای دسترسی به اینترنت باید در نقاط خاصی از شهر تجمع کنند که گاهی گوشی‌های افراد به سرقت می‌رود و از طرف دیگر امکان کسب درآمد اینترنتی در این کشور وجود ندارد.
 
شرکت «اتکسا» گفته در آینده بسیار نزدیک شاهد یک جهش قابل توجه در حوزه اینترنت کوبا خواهیم بود که احتمالا منظور این شرکت همان دسترسی کاربران به اینترنت وایرلس از سراسر نقاط کشور بوده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.