اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 20, 2018
19:45 دوشنبه، 29ام مردادماه 1397
کد خبر: 93308

تهران، شهر فناوری می شود

فاز اول ایستگاه نوآوری شریف به عنوان محلی برای استقرار شرکت های دانش‎بنیان و استارت‎آپی با حضور معاون علمی و فناوری افتتاح شد.
 
بنابر اعلام محمد معید ملک زاده سرپرست ایستگاه نوآوری شریف این محل ۴۰ هزار مترمربع زیربنا دارد و پیش بینی شده که ۵۰۰ استارت‎آپ و شرکت در این ایستگاه مستقر شوند.
وی گفت: در حال حاضر ۳۰ تیم استارت‎آپی در این ایستگاه مستقر شده‎اند و بیشترین آنها در حوزه آب و انرژی هستند.
 
 تاسیس کارخانه‎های نوآوری 
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در حاشیه افتتاح ایستگاه نوآوری شریف با بیان اینکه امسال شهر تهران را به عنوان شهر فناوری در دستور کار داریم، گفت: قرار است کارخانه‎های نوآوری در سطح شهر تهران افزایش یابد.
سورنا ستاری افزود: یکی از مناطقی که می تواند به عنوان ایستگاه نوآوری باشد، مناطق نزدیک دانشگاه شریف است که راه‎اندازی ایستگاه نوآوری شریف به صورت پایلوت یکی از اقدامات برای توسعه نوآوری محسوب می‎شود.
وی با بیان اینکه این ایستگاه قابل رشد و توسعه خواهد بود، گفت: در حال حاضر ۴۵۰ شرکت دانش‎بنیان محدوده دانشگاه شریف قرار دارند. از این رو می‎توان این محیط را، محیط نوآوری در محدوده دانشگاه شریف دانست؛ این می‎تواند بستر جدی برای تمام شرکت های اطراف این دانشگاه محسوب شود. وی افزود: ایستگاه نوآوری شریف ۴۰ هزار متر فضا برای استقرار استارت آپ‎ها و شرکت ها است تا بتوانند در مسیر فناوری حرکت کنند.
ستاری با بیان اینکه همچنین امروز کارخانه نوآوری افتتاح می‎شود، گفت: این کارخانه در حال توسعه و قرار بر این است که چنین کارخانه‎ای در سراسر شهر تهران افزایش یابد که توسعه آن بر اساس یک برنامه علمی پیش می رود.
وی تاکید کرد: راه اندازی کارخانه‎های نوآوری با سرمایه گذاری بخش خصوصی خواهد بود و قرار است شتاب دهنده‎های متعددی در این کارخانه ها توسعه پیدا کنند.
 
 مشکلات صادراتی 
ستاری همچنین در خصوص مشکلات صادرات محصولات دانش‎بنیان گفت: صادرات محصولات دانش‎بنیان خیلی پیچیده‎تر از صادرات محصولات سنتی است و عمدتا نیاز به استانداردهای خاصی دارد.
معاون علمی و فناوری افزود: معمولا شرکت های دانش‎بنیان با محیط‎هایی برای صادرات محصولات دانش‎بنیان آشنا نیستند از این رو در دو سال گذشته کریدور صادرات محصولات دانش‎بنیان را در معاونت علمی راه اندازی کردیم تا بتواند خدماتی به شرکت ها در راستای صادراتشان ارایه دهند.
وی تاکید کرد: امسال از لحاظ بودجه‎ای به کریدور صادرات توجه ویژه‎ای داشتیم.
ستاری در مورد میزان صادرات محصولات دانش‎بنیان سال گذشته گفت: ۴۰۰ میلیون دلار میزان صادرات محصولات در سال گذشته بوده است که این آمار به غیر از حوزه آی تی و آی سی تی است.
وی تاکید کرد: ما آمار دقیقی از میزان صادرات این دو حوزه نداریم زیرا آنها حالت گمرکی ندارند و نمی‎توانیم در مدت زمان مشخصی آماری از صادراتشان به دست آوریم.
ستاری با بیان اینکه شرکت های دانش‎بنیان دولتی نیستند، گفت: ساختار فکری آنها از بخش‎خصوصی جدا است. در واقع این شرکت ها علم را به مرحله تجاری‎سازی می‎رسانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.