بازی

فناوری اطلاعات

August 25, 2018
19:01 شنبه، 3ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93350

زنان به بازی‌های موبایلی اعتیاد دارند؟

نتایج یک مطالعه طی سال‌های 2018-2017 نشان می‌دهد، زنان 79 درصد بیش از مردان احتمال دارد که برای خریدهای درون برنامه‌ای در بازی‌های موبایلی هزینه کنند.
شرکت Liftoff که بازار بازی‌های موبایلی را رصد می‌کند، داده‌های جمع‌آوری شده از 350 اپلیکیشن بازی بین ژوئن 2017 تا مه 2018 را مورد بررسی قرار داده و گزارشی را براین اساس منتشر کرد.
 
نتایج به دست آمده نشان می‌دهد، در مقایسه با مدت مشابه طی سال‌های 2016 و 2017، میزان خریدهای درون برنامه‌ای (in-app purchases) در بین کاربران زن دو برابر شده است. خریدهای درون برنامه‌ای، خریدهایی هستند که مربوط به یک اپلیکیشن، به عنوان مثال، خرید مرحله‌های بازی یا آیتم‌های بازی هستند.
 
زنان 79 درصد بیش از مردان احتمال دارد که برای خریدهای درون برنامه‌ای در بازی‌های موبایلی هزینه کنند. این نتایج، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار طراحان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های بازی‌های موبایلی قرار می‌دهد تا در آینده، تمرکز بیشتری روی این گروه از کابران پرطرفدار بازی‌ها داشته باشند.
 
در بخش دیگر این گزارش تأکید شده است، هزینه خرید اپلیکیشن و خریدهای درون برنامه‌ای برای کاربران سیستم عامل iOS بیشتر از کاربران سیستم عامل اندروید است.
 
باتوجه به اینکه بازار تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید به سرعت درحال گسترش است و روزانه حدود 1.5 میلیون دستگاه جدید با این سیستم عامل فعال می‌شوند، طراحان و توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی باید به هر دو بخش (in-app purchases / app) اندروید، توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 
همچنین، خریدهای درون برنامه‌ای برای طرفداران بازی‌های موبایلی در آسیا سخت‌تر و  گران‌تر شده است؛ در این شرایط، روسیه، خاورمیانه، آفریقا و اروپا، بازارهای جذاب‌تری برای طراحان و توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی خواهند بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.