تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 25, 2018
20:34 شنبه، 3ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93372

سرویس پیش فروش محصولات فرهنگی و هنری توسط شرکت ملی پست راه اندازی شد

معاون فنی و بازرگانی مدیرعامل گفت :به منظور حمایت از تولید و عرضه مستقیم محصولات فرهنگی و هنری و کمک به جلوگیری از کپی غیرقانونی، سرویس پیش فروش محصولات فرهنگی توسط شرکت ملی پست طراحی و اجرا شده است.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، احمدی با تاکید بر اینکه کانال های توزیع و پخش محصولات فرهنگی و هنری همواره یکی از مسایل و مشکلات پیش روی هنرمندان و صاحبان آثار فرهنگی و هنری است و طی سال های اخیر بسیاری از این آثار قربانی پدیده کپی شده اند؛ ایجاد این سرویس را یک اتفاق اثرگذار در این حوزه توصیف کرد.
 
وی با بیان اینکه شبکه سراسری پست این امکان را بوجود آورده است تا تولید کنندگان آثار فرهنگی و هنری بتوانند محصولات خود را از طریق درگاه های اینترنتی و سایر شیوه های موثر پیش فروش کنند، اظهار داشت : شرکت ملی پست در این سرویس تضمین می کند که تمامی محصولات خریداری شده را طی چند روز مشخص در سراسر کشور ( حتی نقاط روستایی) با امنیت کامل به دست علاقمندان برساند .
 
احمدی با اشاره به سابقه تاریخی حمایت پست از فعالیت های فرهنگی، از جمله نرخ تخفیفی 50 درصدی برای ارسال کتب، مجلات و روزنامه ها، بر نگاه غیر انتفاعی در طراحی و ارایه این سرویس تاکید کرد و گفت: مطالعات علمی نشان می دهد که توسعه فرهنگی کشورها در افزایش استفاده از خدمات ارتباطی پست موثر است، بنابراین شرکت ملی پست رویکرد بلندمدتی برای شناسایی نیازهای این حوزه و خلق سرویس های کارآمد اتخاذ کرده است.
 
معاون فنی و بازرگانی از تمبر پستی به عنوان یکی از ارزشمندترین کالاهای فرهنگی ماندگار یاد کرد و افزود : قطعه ای از تمبر اختصاصی آلبوم  ایران من نیز که پیش از این رونمایی شده است، به عنوان هدیه فرهنگی پست به علاقمندانی که محصول را از طریق بازار الکترونیک پست خردیداری می کنند، هدیه خواهد شد.
 
احمدی این نکته را یادآور شد که بی شک تعداد افرادی که علاقمند به خرید نسخه اصل آثار فرهنگی و هنری هستند، زیاد است. بنابراین اطلاع رسانی موثر نسبت به آگاهی آحاد جامعه از قابلیت های این سرویس بسیار مهم است.
 
وی در ادامه آمادگی شرکت ملی پست به منظور ارایه این سرویس به همه صاحبان آثار فرهنگی و هنری به صورت سراسری و یا به صورت منطقه ای را خاطر نشان کرد.
 
گفتنی است، آلبوم موسیقی «ایران من» از روز 26 مرداد ماه از طریق سامانه بازار الکترونیک شرکت ملی پست به نشانی https://ebazar.post.ir/  و  سایر درگاه های فروش اینترنتی به منظور پیش فروش با قیمت 120 هزار ریال عرضه شده است و براساس زمان بندی اعلام شده، تمامی خریدها پس از هشتم شهریورماه شخصی سازی و به مراکز استان ها و شهرستان های کشور ارسال می شود تا با اطلاع رسانی پیامکی در یک بازه زمانی یکسان در تمامی نقاط کشور توزیع و تحویل شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.