اپراتورها

تلفن همراه

August 28, 2018
11:32 سه شنبه، 6ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93475

نحوه غیر فعال سازی اینترنت ایرانسل

غیر فعال سازی اینترنت ایرانسل این روز‌ها تبدیل به یکی از دغدغه‌های کاربران این سرویس شده، چون خود ایرانسل هیچ راه حلی برای این موضوع نیاندیشیده است. در این مطلب با ستاره همراه باشید تا ببینید چه راه حلی برای این موضوع وجود دارد.
 
بسیاری از کاربران ایرانسلی علاقه دارند سرویس اینترنت ایرانسل خود را به کل قطع کنند. این کار ممکن است به دلایل مختلفی صورت بگیرد. به هر حال هر دلیلی که داشته باشد باید بدانید راهی برای غیر فعال سازی اینترنت ایرانسل وجود ندارد و شما ناچارید با یک ترفند این کار را انجام دهید.
 
از آنجایی که ایرانسل هیچ کد یا دستورالعملی برای غیرفعال کردن اینترنتش قرار نداده ما ناچاریم به دنبال راه حل دیگری باشیم. شما می‌توانید امکان اتصال به اینترنت را از گوشی خودتان سلب کنید که انجام دادن این کار در گوشی‌های مختلف که تنظیمات متفاوتی دارند، متفاوت است. این یعنی به کل اتصال گوشی‌تان به اینترنت را خاموش کنید. انجام این کار یک مشکل اساسی دارد و آن اینست که اگر در گوشی‌های دو سیم کارتی انجام شود امکان اتصال به اینترنت از طریق سیم کارت دیگر نیز وجود نخواهد داشت، چون کل گوشی از اتصال به اینترنت منع شده است.
 
ترفند غیرفعال سازی اینترنت ایرانسل، فعال کردن طرح کنترل مصرف آزاد دیتا 
 
روش دیگری که برای سیم کارت دیگر مشکل ایجاد نمی‌کند، استفاده از طرح کنترل مصرف آزاد دیتای ایرانسل است. این طرح که به تازگی ارائه شده باعث می‌شود وقتی برای سیم کارتتان هیچ بسته اینترنتی خریداری نکرده‌اید گوشی‌تان نتواند به اینترنت وصل شود. یعنی اتصال اینترنت وجود دارد، ولی هیچ تبادل دیتایی صورت نمی‌گیرد و در نتیجه این اتصال هیچ هزینه‌ای هم بدنبال نخواهد داشت. برای فعال سازی این طرح کافی است کد #۳*۲*۳*۵۵۵* را شماره گیری کنید. آنگاه اگر برای سیم کارتتان هیچ بسته اینترنتی خریداری نکرده باشید، دقیقا همان اتفاقی می‌افتد که شما می‌خواهید.
در صورتی که پس از فعال کردن طرح کنترل مصرف آزاد دیتا منصرف شدید و خواستید دوباره سیم کارتتان را به همان وضعیت اولش برگردانید، باید کد #۴*۳*۵۵۵* را شماره گیری کنید. آنگاه سیم کارتتان دوباره به اینترنت متصل خواهد شد و این امر برایتان هزینه دارد. مخصوصا اگر هیچ بسته اینترنتی خریداری نکرده باشید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.