اپراتورها

تلفن همراه

September 3, 2018
13:27 دوشنبه، 12ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93622

وای فای رایگان جایگزین تلفن‌های عمومی می‌شوند

ارائه WiFi عمومی رایگان در بسیاری از کشورها و شهرهای شناخته‌شده سال‌هاست که رواج دارد اما این روند در کشور ما به تازگی از سوی چند اپراتور موبایل و همچنین خدمات دهنده اینترنتی پیگیری شده و چندین مرکز مختلف در چند نقطه ایران به ارائه خدمات WiFi رایگان پرداخته‌اند
 
اکنون همراه اول، ایرانسل، رایتل و آسیاتک ۶۶ نقطه ایران به ارائه وای‌فای رایگان مشغول شده‌اند و سایر اپراتور‌ها نیز در این زمینه برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اند که هنوز جزئیات آن منتشر نشده است.
 
محمدرضا بیدخام معاون تجاری مخابرات می‌گوید: در حال نصب تجهیزات وای فای عمومی در اماکن هستیم و پیش بینی می‌شود که تا آخر امسال فعال شوند.
 
او که معتقد است وای فای رایگان در مراکز عمومی می‌تواند جایگزین مناسبی برای تلفن‌های عمومی باشد، گفت: میزان استفاده از تلفن‌های عمومی در کشور به شدت کاهش پیدا کرده و جز در دانشگاه‌ها، زندان Prison‌ها و مراکز عمومی از تلفن‌های عمومی دیگر مناطق استفاده‌ای نمی‌شود و در حال جمع آوری آن‌ها هستیم.
 
آنگونه که این مقام مسئول می‌گوید: سالانه ۱۰ درصد از تلفن‌های عمومی در سطح کشور جمع آوری می‌شود.
 
به گفته بیدخام، همچنین فرودشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مجموعه مکان‌هایی که احتمال جمع شدن افراد وجود دارد، مکان‌های مناسبی برای ارائه وای‌فای است. ضمن این که پیش‌بینی این است که در آینده در کل سطح شهر‌های بزرگ هم وای‌فای توسعه پیدا کند.
 
معاون شرکت مخابرات ایران ادامه داد: در برخی از استان‌ها کاربرد وای‌فای را برای کیوسک‌ها ایجاد کردیم که فرد با مراجعه در کیوسک می‌تواند نیاز را حل کند. بیش از یک سال است که در برخی از مکان‌ها به صورت آزمایشی این کار را شروع کردیم. اما با توجه به توسعه تلفن همراه و به ویژه نسل سه و چهار، فکر می‌کنیم از نظر تجاری، توسعه وای‌فای بهتر از توسعه تلفن‌های همگانی است، زیرا افراد بیشتر در حال تحرک از شبکه استفاده می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.