سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 3, 2018
15:45 دوشنبه، 12ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93651

شبکه ربات های کارگر نیروی کار آتی جهان را تشکیل می دهند

شرکت ال جی در کنار عرضه محصولات الکترونیک فوق دقیق در اندیشه راه اندازی شبکه ای از ربات هاست که در آینده بخش زیادی از نیروی کار دنیا را به خود اختصاص خواهند داد.
 
به گزارش تک رادار، ال جی در سال های اخیر سرمایه گذاری گسترده ای برای تولید ربات های مختلف به عمل آورده و درصدد ارتقای هوش مصنوعی آنها به منظور افزایش نقش آفرینی این رباتهاست.
 
یکی از ربات های تولیدی ال جی که با استقبال مواجه شده رباتی به نام سوئیت بات است که در قالب دو بازوی قدرتمند به پای کاربر متصل می شود و توانایی و قدرت وی را افزایش می دهد.
 
ال جی قصد دارد توانایی های ربات یادشده را افزایش دهد و در آینده ربات یادشده را به نوعی ربات پلیس برای انجام وظایف امنیتی و گشت زنی نیز مبدل کند.
 
سوئیت بات به افراد کمک می کند تا بتوانند بسته های سنگین تری را بلند کنند و وظایفی را انجام دهند که افراد عادی به تنهایی قادر به انجام آنها نیستند.
 
تولید این ربات ها با همکاری شرکتی به نام SG ROBOTICS انجام شده که ال جی از سال گذشته در آن سرمایه گذاری کرده است. دو شرکت هدف اصلی از این همکاری را غلبه بر محدودیت های بدن انسان اعلام کرده اند.
 
هوش مصنوعی این ربات امکان آموزش و درک بیشتر را به آن می دهد و از جمله می توان از ربات یادشده برای تحلیل داده های بیومتریک و ارتقای کارآیی هر فرد بر مبنای شرایط فیزیکی او استفاده کرد. ربات یادشده می تواند راه رفتن افراد مسن یا معلول را هم تسهیل کند.
 
تحلیل گران می گویند ال جی با استفاده از این ربات و ربات های مشابهی که به طور مستقل عمل می کنند، در آینده شبکه ای از ربات های هوشند ایجاد می کند که بخش زیادی از فرایندهای کاری را در مشاغل مختلف و در منازل بر عهده می گیرند. ربات های یادشده که یکی از آنها ServeBot نام دارد، می توانند وظایفی همچون تمیزکاری، هدایت و راهنمایی افراد در فرودگاه ها و بیمارستان ها و غیره،آوردن نوشیدنی و غذا و غیره را بر عهده بگیرند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.