سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 3, 2018
15:49 دوشنبه، 12ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93654

تراشه جدید اینتل به پیشرفت دستیارهای صوتی کمک می‌کند

شرکت اینتل قصد دارد تراشه پردازنده جدیدی را وارد بازار کند که به دستیارهای صوتی نظیر الکسای آمازون توانایی پردازش چندین صوت مختلف به طور هم‌زمان را می‌دهد.
 
به گزارش thestar، با توجه به آنکه این روزها دستیارهای صوتی و اسپیکرهای هوشمند در بازارهای جهانی از استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده‌اند؛ شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی به لطف تلاش تولیدکنندگان تراشه‌های پردازنده نظیر اینتل، درصدد طراحی، تولید و توسعه پردازنده‌هایی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت هم‌زمان چندین صوت مختلف را شناسایی و پردازش کرده و سپس به آن پاسخ دهد.
 
این تراشه‌های پردازنده برای دستیارهای صوتی نظیر الکسای آمازون، گوگل اسیستنت و کورتانای مایکروسافت بسیار مفید و کاربردی خواهد بود چراکه آن‌ها بدین وسیله قادر خواهند بود صدای چندین صوت را که از سوی چند نفر به‌صورت هم‌زمان در محیط پیرامون اسپیکرهای هوشمند یا موبایل‌های مجهز به دستیارهای صوتی مذکور منتشر می‌شود، تحلیل کرده و تشخیص دهد.
 
این پردازنده‌های جدید که ویسکی لیک (Whiskey Lake) و امبر لیک (Amber Lake) نام دارند، در دستگاه‌های الکترونیکی نظیر لپ تاپ، نوت بوک، تبلت و اسپیکرهای هوشمند قابل کاربرد و استفاده خواهند بود.
 
به نظر می‌رسد که این تراشه‌های پردازنده در جدیدترین نسخه از دستیارهای صوتی الکسای آمازون و کورتانای مایکروسافت به زودی و تا پایان سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بکار گرفته خواهند شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.