اپراتورها

تلفن همراه

September 4, 2018
18:55 سه شنبه، 13ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93669

95 درصد روستاهای سیستان و بلوچستان تلفن ندارند

وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات گفت: 95 درصد از 5000 روستای سیستان و بلوچستان ارتباط کامل مخابراتی نظیر تلفن ثابت، همراه و اینترنت ندارند و این وضعیت غیر قابل قبول است.
 
محمدجواد آذری جهرمی در نشست شورای اداری و معتمدان شهرستان چابهار افزود: تا پایان سالجاری این پنج درصد ارتباط به 25 درصد می رسد و برای 14 درصد مناطق فاقد ارتباط سیستان و بلوچستان نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد تا حداقل یک ارتباط داشته باشند.
 
جهرمی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان 5000 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که 95 درصد از آنها از ارتباط کامل مخابراتی نظیر تلفن، همراه و اینترنت محروم هستند خاطرنشان کرد: از مجموع روستاهایی که ارتباط مخابراتی دارند 34 درصد 2 سرویسه، 58 درصد تک سرویسه و 14درصد هیچ گونه راه ارتباطی ندارند.
 
وزیر ارتباطات بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان منطقه ای است که به دلیل پراکندگی از بسیاری از امکانات بی بهره است و باید برای سرمایه گذاری در این استان شرایط فراهم شود که در حال حاضر دولت بیش از 450 میلیارد تومان و بخش خصوصی 132 میلیارد تومان در بحث ارتباطات در این استان سرمایه گذاری انجام داده اند.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه فیبرنوری زمینی یکی از نیازهای سیستان و بلوچستان است تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان بیش از 4700 کیلومتر جاده داریم که 1400 کیلومترآن فاقد پوشش ارتباطی است.جای تاسف است که جاده های سیستان و بلوچستان فاقد ارتباط باشند و نتوان حوادث از جمله تصادفات را اعلام کرد.
 
وزیر ارتباطات اظهار کرد: 750 کیلومتر فیبر نوری در سال جاری در سیستان و بلوچستان کار شده است همچنین حدود 330 دکل مخابراتی در این استان نوسازی و یا جدید ساخته شده تا پوشش خدمات افزایش پیدا کند. تا 10 روز آینده نیز مشکل اینترنت مرز ریمدان چابهار رفع می‌شود تا شاهد تحول در این منطقه باشیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در بخش زیرساخت های مخابراتی، خرابی ها در سیستان و بلوچستان بالاست که باید تدابیر ویژه‌ای در این زمینه اندیشیده شود.
 
وی تصریح کرد: به طور هفتگی مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان را پیگیری خواهیم کرد .
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مردم سیستان و بلوچستان با ریزگردها، تغییر اقلیم، توفان ها، گرد و خاک مواجه و در رنج و مصیبت هستند که نیاز است مسئولان همراهی بیشتری با این مردم داشته باشند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.