اپلیکیشن

تلفن همراه

September 4, 2018
19:00 سه شنبه، 13ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93672

تاثیر اپلیکیشن‌های موبایل برای یادآوری زمان مصرف دارو

بر اساس نتایج یک پژوهش در استرالیا، اپلیکیشن‌های موبایلی که برای یادآوری زمان مصرف دارو برای بیماران و سالمندان بکار برده می‌شود، می‌تواند تاحد زیادی به درمان آن‌ها کمک کند.
 
به گزارش thestar، یک تیم پژوهشی فعال در یکی از دانشگاه‌های استرالیا به تازگی در پژوهشی دریافته‌اند که اپلیکیشن‌های موبایلی که بیماران و سالمندان از آن به‌منظور یادآوری در مصرف داروهای خود استفاده می‌کنند، به میزان قابل توجهی در روند درمان آن‌ها تاثیرگذار بوده و از پیشرفت بیماری آن‌ها جلوگیری به‌عمل آورده است.  
 
دکتر کارلا سانتو یکی از پژوهشگران فعال در این تحقیقات می‌گوید: بیماران قلبی که باید در طول یک شبانه‌روز سه بار قرص و دارو مصرف کنند، بدون شک دچار فراموشی شده و زمان مصرف داروهایشان را از یاد می‌برند.
 
وی در ادامه افزود: نتایج تحقیقات صورت گرفته بسیار امیدوارکننده بود چراکه آن دسته از بیماران و کاربرانی که از چنین اپلیکیشن‌هایی استفاده می‌کردند، توانستند به‌راحتی زمان مصرف داروهایشان را به یاد آورده و از فراموشی آن جلوگیری کنند.
 
این تحقیقات با بیش از 150 نفر از بیماران داوطلب صورت گرفت که به دو گروه تقسیم شدند که یکی از آن‌ها از اپلیکیشن‌های مذکور استفاده می‌کردند و دیگری از آن‌ها استفاده نمی‌کردند.
 
در انتهای این پژوهش و پس از گذشت سه ماه، محققان به این نتیجه رسیدند که استفاده از اپلیکیشن‌های یادآوری جهت مصرف دارو به بیمارانی که باید چندین قرص را در زمان‌های مختلفی در طول شبانه روز مصرف کنند، کمک به‌سزایی کرده و موجب بهبودی سریع‌تر آن نسبت به سایرین شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.