سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 11, 2018
19:22 سه شنبه، 20ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93840

تسهیلات مالی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به شرکت‌کنندگان در تله‌کام ۲۰۱۸

صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ارائه‌کنندگان خدمات بومی شده توسط شرکت‌های داخلی از تعدادی از متقاضیان حضور در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (تله‌کام ۲۰۱۸) حمایت می‌کند.
 
مهندس فرصاد جان احمدی، رئیس اداره ارزیابی طرح‌های صحا با بیان این مطلب گفت: پیرو تفاهم‌نامه با سندیکای صنعت مخابرات و با هدف ایجاد شرایط برابر برای شرکت کنندگان در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی(تله کام ۲۰۱۸)، تسهیلاتی جهت حضور در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: این تسهیلات با نرخ سود مناسب در دو قسط مساوی پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن طی۱۰ قسط پیش بینی شده است.
 
رئیس اداره ارزیابی طرح‌های صحا خاطرنشان کرد: تسهیلات شرکت در نمایشگاه داخلی و خارجی از جمله خدمات ویژه صحا به شرکت‌های حوزه الکترونیک، مخابرات و فناوری اطلاعات با هدف توسعه بازار بنگاه‌های صنایع الکترونیک است که صندوق در کنار آن، تسهیلات ویژه‌ای برای نمونه‌سازی و تحقیقات کاربردی، اخذ تاییدیه‌های فنی و کیفی داخلی و بین‌المللی، تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی و مرجع، آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت اختصاص می‌دهد.
 
به گفته جان احمدی در دو سال گذشته صحا با همکاری سندیکای صنعت مخابرات، به متقاضیان دو دوره گذشته تسهیلات حضور در نمایشگاه ارائه کرد که با استقبال شرکت‌های حوزه مخابرات و اطلاع‌رسانی روبه‌رو شد.
 
رئیس اداره ارزیابی‌ طرح‌های صحا تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند به وب‌گاه صحا بخش تسهیلات ویژه مراجعه کرده و پرسشنامه «شرکت در نمایشگاه» را تکمیل کرده و از طریق سامانه خدمات الکترونیک به صندوق ارسال کنند.
 
وی با بیان اینکه روند حمایتی صحا در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که تسهیلات مالی اعطایی در سه سال اخیر از ۱۳۰ درصد مجموع تسهیلات قبلی طی ۱۶ سال فعالیت پیشی گرفته است، افزود: به طوری‌که تنها در سال گذشته، از ۱۶۷ شرکت فعال صنایع الکترونیک کشور ، به میزان نزدیک به هزار میلیارد ریال حمایت صورت گرفته است.
 
وی افزود: همچنین در بخش ضمانت‌نامه، صحا موفق به صدور ۱۵۶ فقره ضمانت‌نامه به ارزش ۶۲۰ میلیارد ریال شده است که این میزان امکان گرفتن بیش از ۴۷۰۰ میلیارد ریال قرارداد را توسط صنایع الکترونیک کشور میسر کرده است. ضمانت‌نامه‌های صادرشده صحا در سه سال اخیر بیش از ۵ برابر ضمانت‌نامه‌های صادرشده ۱۶ سال قبل از آن بوده است.
 
بر اساس اعلام روابط عمومی صحا، هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی(تله کام ۲۰۱۸)، طی روزهای۱۱ تا ۱۴ مهرماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و غرفه صحا نیز در سالن ۱۰-۱۱ واقع شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.