تلفن همراه

گوشی

September 16, 2018
18:45 یکشنبه، 25ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93917

۳ میلیارد کاربر در جهان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند

تازه‌ترین آمارها و گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان ۳ میلیارد نفر است.
 
به گزارش tech crunch، به تازگی محققان و پژوهشگران با بررسی و تخمین، تعداد تقریبی کاربران فعال گوشی‌های هوشمند در جهان را ۳ میلیارد نفر گزارش و اعلام کرده‌اند که از این میزان ۲۷۸ نفر از آنها متعلق به آمریکای شمالی هستند.
 
بر اساس گزارشی که در سایت نیوزو آمده است، ۲۷۸ میلیون کاربر در منطقه آمریکای شمالی، ۸۳۰ میلیون کاربر فعال در چین و ۴۵۶ میلیون کاربر نیز در هند از گوشی‌های هوشمند استفاده می کنند که این به وضوح بزرگترین و مهم ترین بازارهای محصولات تکنولوژی نظیر گوشی‌های هوشمند را نشان می دهد و به همین دلیل است که شرکت‌های تولیدکننده موبایل همواره تمرکز خاص و بسزایی بر روی بازار این مناطق جغرافیایی دارند و سعی می‌کنند همواره محصولات خود را مطابق میل این کاربران با توجه به تنوع سلیقه و استطاعت مالی آنها طراحی و عرضه کنند.
 
این آمار و ارقام همچنین حاکی از آن است که تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند از دو سال گذشته تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون نفر افزایش یافته است چراکه در سال ۲۰۱۶ میلادی، این تعدداد برابر با ۲.۵ میلیارد نفر بود و حالا به ۳ میلیارد کاربر در جهان رسیده است. نکته قابل توجهی که با مقایسه این دو وجود دارد، تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در هند بسیار کمتر از کاربران در آمریکای شمالی نظیر ایالات متحده و کانادا بود این در حالیست که حالا این آمار گویای سبقت کاربران هندی از همتایان آمریکای شمالی خود در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی است. یکی از دلایلی که تعداد کاربران گوشی های هوشمند در هند رشد و افزایش یافته است، ظهور برندهای ارزان قیمت چینی در بازار هند است که با کیفیت مناسب و قیمت ارزان قیمت نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران هندی را که استطاعت مالی چندانی برای تهیه و خریداری گوشی های گران قیمت و بالارده از برترین برندهای جهان را نداشتند، به خود جلب کند و بدین ترتیب مجموع کل کاربران گوشی‌های هوشمند در هند افزایش پیدا کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.