رسانه‌های اجتماعی

September 16, 2018
18:51 یکشنبه، 25ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93923

عبور کاربران شبکه‌های اجتماعی از مرز ۳ میلیارد نفر

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که کاربران شبکه‌های اجتماعی تا سال آینده ۲۰۱۹ میلادی به ۲ میلیارد و ۷۷ میلیون نفر خواهد رسید.
 
به گزارش statista ، این روزها کمتر کسی را می‌توان یافت که از دنیای مجازی، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دور باشد و یا در یکی از آن‌ها حساب کاربری نداشته باشد.
 
تازه‌ترین آمارها و گزارش‌های بدست آمده توسط موسسه تحقیقاتی statista نشان می دهد که تعداد کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی عضویت داشته و به‌طور روزانه و فعالانه از آن‌ها استفاده می‌کنند، از سال ۲۰۱۰ تاکنون شیب صعودی بسیار تندی را پشت سرگذاشته، به گونه‌ای که هر ساله میزان قابل توجهی از کاربران به عدد آن اضافه شده‌اند.
 
بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده‌اند با توجه به روند رو به رشد تعداد کاربران، پیش‌بینی می‌شود در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی عدد کنونی ۲ میلیارد و ۶۲ میلیون کاربر به عدد ۲ میلیارد و ۷۷ میلیون کاربر برسد و تا سال ۲۰۲۱ میلادی نیز  از مرز ۳ میلیارد نفر عبور کند و به رکورد جدیدی دست یابد.
 
طبق این اعداد، می‌توان دریافت که منطقه آمریکای شمالی که شامل دو کشور کانادا و ایالات متحده می‌شود، میزبان بیش‌ترین تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی بوده است، به‌گونه‌ای که در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۸۱ درصد از کل جمعیت کشور ایالات متحده آمریکا حداقل یک پروفایل و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند. هم‌چنین در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶، کاربران آمریکایی ۲۱۵ دقیقه در هفته را به استفاده از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی اختصاص داده‌اند که این خود به وضوح نشان‌دهنده افزایش بی‌سابقه محبوبیت شبکه‌های اجتماعی در میان مردم جهان بویژه آمریکاست.
 
بسیاری از تحلیلگران، استقبال بی‌نظیر و افزایش صعودی استفاده از شبکه‌های اجتماعی تا حد زیادی مرهون آمدن گوشی‌های هوشمند مجهز سیستم‌عامل پیشرفته و هم‌چنین پشتیبانی از اینترنت همراه و بی‌سیم وای فای پرسرعت است چراکه کاربران برای اتصال به اینترنت و برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان خود، دیگر نیازی نیست رایانه خود را روشن کنند، بلکه تنها با لمس انگشت خود برروی گوشی هوشمند قادر خواهند بود به راحتی وارد پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود شوند و در آن فعالیت کنند.
 
از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان می‌توان به اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، یوتیوب، اسنپ چت، پینترست، لینکدین و تامبلر اشاره کرد که هرکدام با قابلیت‌های مختلفی که در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند، توانسته‌اند خیل عظیمی از کاربران اینترنتی را به سمت خود بکشانند و نظر آن‌ها را جلب کنند.
 
فیس‌بوک هم‌اکنون با میزبانی از ۱ میلیارد و ۸۶ میلیون کاربر در صدر پرطرفدارترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی قرار گرفته است که البته در چندماه اخیر تحت تاثیر اتفاقاتی نظیر رسوایی افشاگری اطلاعات و نقض حریم خصوصی کاربران، دچار ریزش قابل توجه در تعداد کاربران شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.