اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 16, 2018
21:08 یکشنبه، 25ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93927

صدری: حذف آبونمان تلفن ثابت؛ غیر کارشناسانه و موجب آسیب شدید به توسعه صنعت مخابرات می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه حذف آبونمان تلفن ثابت برخلاف روند تلاش مخابرات برای توسعه خدمت‌رسانی در سراسر کشور است، اظهار داشت: با توجه به کمترین افزایش تعرفه تلفن ثابت نسبت به سایر شرکت‌های خدماتی در ۱۴ سال اخیر و افزایش هزینه‌ها در بخش های خدماتی و ارزی و تورم موجود، جبران هزینه های نگهداری خطوط تلفن ثابت به‌منظور تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها ضروری است.
 
majid sadri3.jpg
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سید مجید صدری ضمن اعلام مطلب فوق افزود: هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت در حال حاضر، چند برابر آبونمان دریافت شده از مشتریان بوده است و در صورت حذف کامل آبونمان، هیچ منبعی برای جبران هزینه‌های نگهداری خطوط تلفن ثابت که یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های ارتباطی کشور است، وجود ندارد.
 
وی همچنین اظهار داشت: اجرای این مصوبه به ضرر و زیان شرکت مخابرات ایران و درنتیجه تمام ذی نفعان از جمله مشتریان، کارکنان، سهامداران و مردم است؛ چرا که شرکت مخابرات ایران در حوزه تلفن ثابت بیشتر به دنبال تکمیل زیرساخت‌ها و ارائه سرویس‌های ارزش‌افزوده است و سوددهی چندانی در این بخش وجود ندارد و با حذف آبونمان، برنامه‌های توسعه‌ شرکت با مشکل مواجه خواهد شد.
 
مهندس صدری با اظهار اینکه بخش تلفن ثابت و سرویس‌های وابسته به آن نقش کلیدی درراه اندازی و استمرار ارتباط فراگیر در سطح کشور ازجمله در بانک‌ها ، شرکت‌های بزرگ و در حوزه زیرساختی ارتباطات سیار دارد افزود: حرکت در مسیر توسعه تلفن ثابت نیاز به یک عزم ملی دارد تا با استفاده از آن شرایط توسعه کشور را به‌خصوص در حوزه ICTفراهم کنیم .
 
وی با تأکید بر اینکه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشران توسعه است افزود: در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوزه تلفن ثابت به‌عنوان پایه و زیربنای اصلی تمام ارتباطات اعم از ارتباطات سیار ، دیجیتالی و غیره نقش‌آفرین است و نگاه به توسعه بخش تلفن ثابت نیز باید در همین راستا باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.