تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 17, 2018
19:07 دوشنبه، 26ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93944

یک نماینده مجلس: راه‌‌اندازی صرافی ارزهای دیجیتال فعلا به صلاح اقتصاد نیست

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس اذعان داشت که زیرساخت استفاده از ارز دیجیتال فراهم نیست و ابتدا باید زیرساخت‌ها و قوانین مربوطه آماده و تعاملات بانکی کشور با بانک های دنیا به روال عادی بازگردد.
 
 زیرساخت استفاده از ارز دیجیتال فراهم نیست
معصومه آقاپور علیشاهی درباره بکارگیری ارزهای دیجیتال گفت: طبیعی است برای استفاده از ارز دیجیتال باید زیرساخت های انجام این مهم، در اقتصاد کشور فراهم شود.
 
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید پذیرفت در حال حاضر نباید به‌کارگیری ارزهای دیجیتال مطرح شود چرا که استفاده از این نوع ارز ملاحظات خاص خود را به همراه دارد.
 
نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: بحث بکارگیری ارزهای دیجیتال در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح نیست و برای رسیدگی به این موضوع، ابتدا باید مشکلات و مسائل مربوط به انتقال اطلاعات در فضای مجازی حل شود.
 
آقاپورعلیشاهی ادامه داد: در خصوص ساختار استفاده از ارزهای دیجیتال مشکل وجود دارد و ابتدا باید زیرساخت ها و قوانین مربوطه آماده شود و تعاملات بانکی کشور با بانک های دنیا به روال عادی بازگردد.
 
راه اندازی صرافی پول های مجازی در شرایط فعلی به صلاح نیست
وی ادامه داد: خرید و فروش ارزهای دیجیتال در حال حاضر از بستر و پشتوانه حقوقی خاصی برخوردار نیست و نظارتی در این رابطه وجود ندارد و اشخاصی که اقدام به معامله ارز دیجیتال می‌کنند وارد کار پُر ریسکی شده‌اند.
 
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به مطالب مذکور راه اندازی صرافی پول‌های مجازی در شرایط و مقطع زمانی کنونی به صلاح اقتصاد نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.