امنیت

فناوری اطلاعات

September 17, 2018
19:10 دوشنبه، 26ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93947

تحقیقات سوئیس در مورد حمله هکری روسیه

مقامات امنیتی در سوئیس می گویند در حال تحقیق در مورد دخالت احتمالی هکرهای روس در حمله به آژانس جهانی ضد دوپینگ هستند.
 
به گزارش آسین ایج، دفتر دادستان کل سوئیس اعلام کرده که هکرهای روس به تلاش برای هک کردن آژانس مذکور متهم هستند.
 
تحقیقات جنایی در این زمینه از ماه مارس سال ۲۰۱۷ آغاز شده و تعدادی از سازمان ها و نهادهای اطلاعاتی سوئیس نیز در این زمینه همکاری خواهند داشت. در بررسی های اولیه دو نفر مظنون شناسایی شده اند.
 
هدف این دو هکر روس نفوذ به آزمایشگاهی در سوئیس بوده که از آن برای آزمایش های ضددوپینگ و بررسی و تست گاز نوویچوک استفاده می شود. گاز یادشده به دسته‌ای از عوامل عصبی اطلاق می‌شود که بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۳ در شوروی و روسیه تولید شده‌اند.
 
عوامل عصبی یا گازهای اعصاب به دسته‌ای از عوامل شیمیایی اطلاق می‌شود که با تأثیر بر دستگاه عصبی انسان موجب اختلال در عملکردهای حیاتی بدن و بروز صدمه و مرگ می‌شوند. این عوامل به علت سرعت تأثیر زیاد از خطرناکترین عوامل شیمیایی محسوب می‌شوند. از جمله مشهورترین عوامل عصبی می‌توان از سارین، تابون، سومان و وی ایکس نام برد.
 
آژانس ضد دوپینگ سوئیس در سال های اخیر تحقیقات گسترده ای در مورد دوپینگ قهرمانان ورزشی روسیه به عمل آورده و در مواردی نتیجه این بررسی ها مثبت بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.