تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 17, 2018
19:13 دوشنبه، 26ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93949

BMW هم به بلاک چین روی‌ می‌آورد

گروه خدمات مالی شرکت خودروسازی آلمانی BMW همکاری خود را با استارت‌آپ بلاک چینی بلوم (Bloom) جهت تسهیل سفر مشتری (Customer Journey) و تجربه کاربری اعلام کرد.
 
در این راستا بلوم فرآیندهای قدیمی را آسان‌تر خواهد کرد تا با اینکار خطراتی که اطلاعات مصرف‌کننده را تهدید می‌کند، کاهش دهد. افراد از این پس قادر خواهند بود از امنیت بالا در دستگاه‌های خود بهره ببرند و اطلاعات خود را در معرض خطر قرار ندهند. همچنین با استفاده از برنامه گوشی همراه مبتنی بر بلاک چین بلوم، از پروسه سر راست این روش خلاقانه بهره ببرند. بخش سرویس مالی BMW با این حرکت، انقلابی در روش تامین مالی افراد ایجاد خواهد کرد.
 
آنه چینگ، مدیر بخش همکاری‌ها در بلوم در این باره گفت: بلوم از اینکه در این حرکت ابتکارانه و رو به جلو شرکت کرده، بسیار خوشحال است. من نیز از همکاری با سرویس مالی BMW برای ساخت تجربه‌‌ای در وام‌دهی آسان به مشتریان در جهت بهبود سفر مشتری هیجان‌زده‌ هستم.
 
همچنین یان اسمیت مدیرعامل بخش سرویس مالی BMW آمریکا اضافه کرد: بی‌ام‌و به دنبال آزمایش تمامی راهکارهای موجود با دفتر کل توزیع شده بلاک چین است تا راه‌حل مناسبی برای چگونگی انتقال اطلاعات ذخیره شده فعلی، پرداخت‌ها و پیگیری اطلاعات مشتری پیدا کند.
 
طبق نظر آقای اسمیت، بی‌ام‌و در تلاش است تا قسمت اعظم پروسه‌ها را به صورت اتوماسیون درآورده و روی رهگیری و امنیت داده‌ها تمرکز کند.
 
البته این روش ابتکارانه تنها بخشی از برنامه آزمایشگاهی BMW collaboration Lab 2018 می‌باشد که شامل ۶ استارت‌آپ خواهد بود که در طول ۱۰ هفته در این آزمایشگاه و در دفاتر خدمات مالی بی‌ام‌و در اوهایو شرکت خواهند کرد. این برنامه بر روی موضوعات حساسی نظیر چیدن استراتژی بلاک چینی، آنالیز اطلاعات و نظرات، دیجیتالی کردن بخش سفر مشتری و داشتن یک برگ برنده تمرکز خواهد داشت.
 
شرکت خودروسازی بی‌ام‌و به دنبال حل برخی از مشکلات خود با فناوری بلاک چین بوده است. همچنین این غول خودروساز یکی از اعضای سازنده MOBI به همراه شرکت‌های فورد و جنرال موتورز نیز می‌باشد. این روش خلاقانه در جهت یکپارچگی بیشتر تکنولوژی دفاترکل توزیع شده و فناوری‌های مربوطه در صنعت خودروسازی انجام خواهد شد.
 
دیگر تولیدکنندگان خودرو نیز خدمات مالی مشتری مبتنی بر بلاک چین را توسعه ‌داده‌اند. در این میان خودروساز دایملر آگ شرکت PayCAsh Europe SA را سال گذشته خریداری کرد تا پلتفرم خدمات پرداخت الکترونیکی خود را که شامل گزینه‌های گوناگونی از جمله بیت کوین بود را راه‌اندازی کند. این سرویس پرداخت بخشی از استراتژی «حرکت و دیجیتالیزاسیون» دایملر بود که امکان پرداخت از طریق گوشی‌های هوشمند را به مشتریان می‌داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.