سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 17, 2018
19:17 دوشنبه، 26ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93952

خداحافظی مبدع لینوکس به خاطر رفتارهای زننده

لینوکس توروالدز مبدع سیستم عامل متن باز لینوکس که پدربزرگ تمامی سیستم عامل های متن باز جهان محسوب می شود بعد از نزدیک به سه دهه فعالیت در این زمینه با لینوکس خداحافظی کرد.
 
به گزارش زددی نت، این اقدام باعث حیرت و شگفتی بسیاری از همکاران وی شده که برخی از آنها نزدیک به سی سال در کنار او فعالیت کرده اند.
 
توروالدز با ارسال نامه ای برای همکاران خود در توضیح علت این تصمیم گفته است: من باید برخی رفتارهای خود را تغییر دهم و می خواهم از افرادی که رفتار شخصی من آنها را آزار داده، عذرخواهی کنم و به همین علت به طور کامل از کار توسعه هسته اصلی(کرنل) لینوکس کناره گیری می کنم.
 
توروالدز سه دهه پیش با عرضه سیستم عامل متن باز لینوکس به نبرد سیستم عامل قدرتمند ویندوز مایکروسافت رفت که کدهای آن در دسترس عموم نبود. اما کدنویسی باز و آزاد لینوکس به هر فردی امکان می داد برای بهینه سازی این سیستم عامل پیشنهاداتی ارائه دهد. همین امر به راز محبوبیت لینوکس و طراحی و عرضه دهها سیستم عامل بر همین اساس منجر شده است.
 
وی در نامه خود توضیح داده که فرد احساساتی نیست و به همین دلیل در برخی برخوردهای خود با عواطف و احساسات همکارانش آسیب زده و به همین علت قصد دارد از کار کناره گیری کند و برای مدتی مهارت های ارتباطی خود را توقیت کرده و از توانایی بیشتری برای همدردی با دیگران برخوردار شود.
 
وی اظهار امیدواری کرده طی این مدت بتواند کاری کند که احساسات مردم را بهتر درک کند و بتواند در این زمینه واکنش مناسب تری از خود نشان دهد.
 
اعتراض به رفتارهای مبدع لینوکس پدیده جدیدی نیست و در سال ۲۰۱۳ به اوج رسید. در این سال یکی از توسعه دهندگان هسته اصلی لینوکس به نام سارا شارپ رفتارهای وی را غیرحرفه ای توصیف کرد و گفت: او مدافع ارعاب و خشونت فیزیکی است. اما توروالدز شارپ را به ایفای نقش قربانی متهم کرد و ضرورت هرگونه تلاش برای تغییر خود را رد کرد.
 
او در سال ۲۰۱۵ هم در برابر دوربین ها و خبرنگاران، شرکت ان ویدیا و مدیران آن را با الفاظی بسیار زشت و زننده مورد خطاب قرار داده بود و انگشت میانه خود را نیز برای تکمیل گفتار خود در برابر دوربین نمایش داده بود. چنین رفتارهایی بارها و بارها سوژه رسانه ها نیز شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.