5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

فناوری

September 19, 2018
17:37 چهارشنبه، 28ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93976

حل چالش توسعه هزینه‌بر شبکه ۵G با راهکار اریکسون: استفاده از تجهیزات فعلی ۴G بدون تغییر سخت افزاری!

برای اپراتورهای ارائه کننده خدمات ارتباطی بی سیم و سیار، موضوع نصب تجهیزات جدید در دکل‌های مخابراتی فعلی جهت گسترش و راه‌اندازی شبکه ۵G، بزرگترین چالش پیشرو است که بر اساس برآورد رگولاتور حوزه ارتباطات ایالات متحده (FCC)، تنها برای امریکا هزینه‌ای ۲۰۰ میلیارد دلاری را به دنبال خواهد داشت.
 
اما راه حل اریکسون در این زمینه سبب می‌شود که توسعه شبکه‌های فعلی مخابراتی (۴G) از سوی اپراتورها به نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی سیار، شتاب مضاعفی یابد و امکان استفاده از تجهیزاتی که با طیف فرکانسی مرتبط با ۴G عمل می‌کنند را برای نسل جدید (۵G) نیز فراهم می‌آورد.
 
راهکار اریکسون که با استانداردهای فعلی نیز مطابقت دارد، از طریق به‌روزرسانی نرم افزاری این شرکت که “اشتراک گذاری طیف اریکسون” نام گرفته، است و می‌تواند دکل‌های ۴G را به دکل‌های ترکیبی ۴G و ۵G بدل کند.
 
راهکار ۵G NR اریکسون بر روی هر دو طیف و باندهای جدید و فعلی امکان استفاده خواهد داشت و امکان انعطاف پذیری بیشتری را در زمینه به اشتراک طیف ۴G و ۵G به اپراتورها می دهد.
 
اریکسون انتظار دارد اشتراک گذاری طیف به اپراتورها این امکان را بدهد که از باندهای رادیویی میانه و پایین‌تر به‌منظور فراهم کردن پوشش خارجی بهتر بهره ببرند.
 
اپراتورهای استفاده‌کننده از راهکار Ericsson Spectrum Sharing قادر خواهند بود به‌صورت پویا و هوشمند، با توجه به میزان تقاضای ترافیک استفاده از ۴G، ظرفیت ۵G اضافی به شبکه‌های خود اختصاص دهند و عملاً براساس تقاضای ترافیکی موجود، به اشتراک گذاری طیف تنظیم گردد.
 
استراتژی که اپراتور امریکایی اسپرینت نیز تا اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی از آن بهره خواهد گرفت. بنا بر گفته Ericsson، به‌روزرسانی نرم افزاری موردبحث می‌تواند بر سیستم‌های رادیویی اریکسون که از سال ۲۰۱۵ عرضه شده‌اند از راه دور نصب شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.