امنیت

امینت

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

September 20, 2018
20:02 پنجشنبه، 29ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93990

یک راه ساده برای جلوگیری از حملات فیشینگ

در حالی که هکرها می‌توانند با هدایت شما به‌جای سایت واقعی به دامنه فیشینگ، حساب کاربری شما را هک کنند، با تصدیق دو مرحله‌ای می‌توان از حملات فیشینگ آن‌ها جلوگیری کرد.
 
به گزارش ایسنا، احراز هویت دو مرحله‌ای یک لایه امنیتی را بالاتر از نام و رمز عبور کاربر ایجاد کند که با این روش مهاجمان به‌راحتی نمی‌توانند به دستگاه‌های شخصی دسترسی پیدا کنند. در حالی که برخی از هکرها برای دسترسی به حساب‌های کاربران لینکداین حمله می‌کنند، اما این ای‌میل‌ها به‌طور خاص از دامنه tlposquatted llnked [.] com  استفاده می‌کنند.
 
 
حملات فیشینگ به سادگی انجام می‌شود؛ زمانی که کاربر یک درخواست جدید را از لینکداین دریافت می‌کند، با ارسال یک ای‌میل به شما اطلاع‌رسانی می‌شود که با کلیک کردن برروی لینک به حساب کاربری لینکداین وارد می‌شوید. اما به‌جای هدایت به لینکداین، شما را به دامنه فیشینگ llnked [.] com  هدایت و از شما درخواست می‌کند تا اطلاعات ورود به سیستم را پر کنید. پس از ورود به صفحه شما می‌توانید زمان حمله نام کاربری، رمز عبور و کوکی‌ها را در یک پنجره جداگانه مشاهده کنید.
 
هنگامی که قربانی وارد صفحه می‌شود، یک کد شش رقمی برای وی ارسال می‌شود که این ورود انجام‌شده در کوکی ثبت شده و بعد از درج کد اجازه دسترسی امن برقرار می‌شود. در همین راستا مهاجمان می‌توانند ورود به حساب کاربری توسط قربانی را دسترسی داشته و به راحتی رهگیری کنند. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، در حال حاضر مهاجم برای دسترسی به کوکی قربانی نیاز به وارد شدن به وب‌سایت واقعی لینکداین را دارند و و بعد از آن با ابزارهای توسعه‌دهنده به‌سادگی می‌تواند به سیستم قربانی وارد شود.
 
با وجود این، حداقل 10 روش مختلف برای جلوگیری از احراز هویت وجود دارد. هم‌چنین آموزش ضدفیشینگ واقعا مهم است، زیرا اگر قربانی امنیت هک سیستم را هوشمندانه انجام دهد و  هکرهای کلاه سفید از گسترش تایید هویت جعلی جلوگیری کنند، آلودگی سیستم‌ها بسیار کاهش می‌یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.