اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

September 21, 2018
15:54 جمعه، 30ام شهریورماه 1397
کد خبر: 94007

رشد ۷ درصدی سود واقعی مخابرات ایران

 
به گزارش رتبه آنلاین، بررسی دقیق صنایع ایران، درحوزه‌هایی که دارای شفافیت لازم هستند ، دورنمایی از حال و اوضاع اقتصاد ایران و خاصه این بخش خواهد داد. در این خصوص برای بررسی دقیق صنایع باید به سراف بازار سرمایه و بورس رفت تا مشخص شود که رشد و تحول در صنایع کشور چگونه تحرک دارد.در مقابل می‌توان این گزاره را طور دیگری هم تحلیل کرد و گفت، برای فهم بهتر حال و روز بازار سرمایه کشور باید به سراغ صنایع بورسی رفت تا بدانیم که  وضعیت بازار سرمایه در چه حالی است.
 
در این مطلب نگاهی داشته ایم به لیست شرکت‌های برتر اعلامی در بازار سرمایه؛ شرکت‌هایی که نبض بازار سرمایه را در تحرک به دست داشته‌اند و با بررسی آنها ‌می‌توان گفت که در چه مرحله ایی هستیم.
 
بر اساس اطلاعات اعلامی، در بهار ۹۷ شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت ارتباطات سیار ایران، ملی صنایع مس ایران و گل گهر عنوان پنج شرکت برتر را به خود اختصاص دادند و شرکت‌های سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، مخابرات ایران، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی جم، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان، چادرملو، سرمایه گذاری غدیر  و  خدمات انفورماتیک نیز در رتبه‌های ششم تا پانزدهم جدول فعال ترین شرکت‌های بورسی در سه ماهه اول سال ۹۷ قرار گرفتند.
 
شرکت‌های فعال و برتر بورس اوراق بهادار بر پایه ترکیبی از قدرت نقدشوندگی سهام و میزان داد و ستد سهام در تالار معاملات «تعداد و ارزش سهام دادوستد شده»، تناوب داد و ستد سهام در تالار معاملات «تعداد روزهای داد و ستد شده و دفعات داد و ستد شده» و معیار تاثیرگذاری شرکت بر بازار «میانگین تعداد سهام منتشر شده و میانگین ارزش جاری سهام شرکت در دوره بررسی» شناخته ‌می‌شوند. در ادامه نگاهی به وضعیت یکی از این شرکت‌ها خواهیم داشت:
 
 
در دوره سه ماهه ابتدایی سال ۹۷ بیش از ۱۳،۳۷۹،۱۳۳ میلیون ریال درآمد شناسایی کرده که ۴۶ درصد آن از محل مکالمات، حدود ۲۴ درصد از دیتا و مابقی از سایر محل‌ها حاصل شده است.
 
مجموع درآمدهای عملیاتی شرکت مخابرات در سال ۹۵ برابر ربال ۲۰،۸۲۱،۴۴۶ میلیون ریال بود که در سال ۹۶ با جهش ۱۰۰ درصدی به ۴۱،۶۱۵،۱۴۵ میلیون ریال رسید. سود عملیاتی سال ۹۶ با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۵ به مبلغ ۲۹،۳۲۸،۷۹۷ میلیون ریال رسید. این شرکت ۶۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریالی توانست در پایان دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ با شناسایی ۲۸،۵۳۷،۸۱۰ میلیون ریال سود خالص به ازاء هر سهم ۴۷۶ ریال سود کنار گذارد. سود واقعی هر سهم ۹۶ مخابرات در مقایسه با سال مالی ۹۵ حدود ۷ درصد افزایش را تجر به کرد.
 
سهام اخابر که در سال ۹۵ تنها ۱۴ درصد بازدهی مثبت داشت در سال ۹۶ نیز بازدهی چنادن قابل توجهی نداشت و حدود ۱۳ درصد رشد کرد و به محدوده ۱۸۰۰ ریال رسید. اما در ماه‌های ابتدایی سال جاری این سهم توانست خود را به مرز قیمتی ۱۹۰۰ ریال برساند. بازدهی سه ماهه مخابرات ایران در حالی ۱٫۵ درصدی بود که لکما دیگر هم گروه اخابر در بهار سال جاری بیش از ۶ درصد بازدهی منفی داشت.
 
مخابرات ایران سود خالص (میلیون ریال) (ریال)EPS
۱۲ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۹۵ ۲۷,۱۷۸,۷۴۳ ۴۵۲
۱۲ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ ۲۸,۵۳۷,۸۱۰ ۴۷۶

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.