تلفن همراه

گوشی

September 24, 2018
13:54 دوشنبه، 2ام مهرماه 1397
کد خبر: 94082

میرمهدی: از رئیس قوه قضائیه درخواست کردیم دادگاه واردکنندگان موبایل به صورت غیرعلنی برگزار شود

رئیس اتحادیه فن‌آوران رایانه تهران با اشاره به برگزاری دو جلسه علنی و دو جلسه غیرعلنی از دادگاه واردکنندگانی که موبایل را با ارز دولتی وارد کرده و به قیمت ارز آزاد فروخته بودند، گفت: در حال حاضر جلسات رسیدگی به اتمام رسیده و منتظر رای نهایی قاضی پرونده هستیم.
 
سید مهدی میرمهدی کمیجانی با اشاره به غیرعلنی برگزار شدن دادگاه واردکنندگان موبایل گفت: در واقع اتحادیه فن‌آوران رایانه تهران طی ارسال نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه درخواست کرد تا دادگاه واردکنندگان موبایل به صورت غیرعلنی برگزار شود؛ چراکه علنی بودن این دادگاه ها گاهی لطمات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند. به هر حال برخی از این شرکت ها در بازار موبایل بزرگ و قدر هستند و برگزاری علنی این دادگاه‌ها سبب ایجاد مشکل برای این شرکت‌ها خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه دادگاه واردکنندگان موبایل دو بار به صورت علنی و دو بار هم به صورت غیرعلنی برگزار شد، اظهار داشت: آخرین جلسه این دادگاه‌ها یک هفته پیش از تاسوعا و عاشورا برگزار شد و اکنون در انتظار رای نهایی قاضی هستیم.
 
میرمهدی کمیجانی خاطرنشان کرد: تعداد این افراد زیاد بوده اما موضوع اتهامشان یکسان بوده است. اینکه جلسات رسیدگی دادگاه طی 4 جلسه خاتمه یافته، به این دلیل است که اتهام این افراد یکسان بوده و نیازی نبوده دادگاه به موضوعات متفاوتی رسیدگی کند. اتهام این افراد این است که با ارز دولتی موبایل وارد کشور کرده‌اند و به قیمت ارز آزاد فروخته‌اند.
 
رئیس اتحادیه فن‌آوران رایانه تهران با اشاره به عددهای مختلفی که درخصوص تعداد واردکنندگان موبایل بازداشتی گفته می شود، گفت: 40 شرکت با ارز دولتی موبایل وارد کشور کردند. از این تعداد، کالاهای دو شرکت در گمرک بود. 38 شرکت برای توضیحات به اداره آگاهی احضار شدند؛ یک دسته بازداشت شدند و برای آنان دادگاه برگزار شد و دسته دیگر مستندات و مدارک ارائه کردند و مشخص شد جرمی متوجه آنان نبوده است؛ چراکه یا گوشی‌های موبایل را به قیمت گران نفروخته بودند یا اصلا شروع به فروش گوشی‌های واردشده با ارز دولتی نکرده بودند و گوشی‌های موبایل در انبارهایشان بود.
 
وی همچنین درخصوص سخنانی که پیرامون هویت افراد بازداشت‌شده مطرح شده، بیان کرد: اینکه گفته می‌شود این افراد مدیران واقعی این شرکت‌ها نیستند، صحت ندارد. تعدادی از این افراد در اتحادیه ما عضو هستند و ما از هویت بازداشت‌شدگان مطلعیم. تعداد زیادی از این افراد 25-20 سال سابقه فعالیت در این عرصه دارند. این افراد مدیران عامل واقعی شرکت‌های واردکننده موبایل هستند و اینطور نیست که شخصی کم‌سابقه را به عنوان مدیرعامل یک شرکت روی کار آورده باشند تا در پوشش او تخلف صورت بگیرد.
 
میرمهدی کمیجانی تاکید کرد: پرونده واردکنندگان موبایل در حال حاضر در تعزیرات هم مفتوح است و تا جایی که اطلاع دارم، حکم تعزیرات برای این افراد صادر شده است.
 
رئیس اتحادیه فن‌آوران رایانه تهران تصریح کرد: امیدوارم هرچه سریع‌تر حکم دادگاه واردکنندگان موبایل صادر شود؛ چراکه در حال حاضر خیلی از شرکت‌ها تعطیل شده و افراد بسیاری بلاتکلیف هستند. اگر تکلیف مشخص شود، فعالیت ها دوباره شروع خواهد شد و بازار موبایل سر و سامانی می گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.