تلفن همراه

گوشی

September 26, 2018
20:08 چهارشنبه، 4ام مهرماه 1397
کد خبر: 94128

شکایت کاربران از کیفیت مکالمه آیفون های جدید

آزمایش ها نشان داده که شیشه های به کار رفته در آیفون های جدید و گرانقیمت خیلی مقاوم نیستند و در صورت سقوط احتمال شکستن آنها وجود دارد.
 
اپل در زمان رونمایی آیفون های XS و XS Max ادعا کرد دو گوشی جدید، قدرتمندترین شیشه به کاررفته در این گوشی ها را دارند.
اما هیچ یک از این دو آیفون در برابر افتادن روی پیاده رو سیمانی مقاوم نیستند. Square Trade آزمایش های جدیدی برای بررسی قدرت این گوشی ها انجام داده است. نتایج نشان می دهد شیشه هر دو گوشی گران قیمت اپل پس از افتادن از ارتفاع 1/8 متری، می شکند. البته آزمایش های SquareTrade نشان داد مدل های جدید نسبت به نسخه های قبلی قدرتمندتر هستند.
SquareTrade یک شرکت ارایه دهنده خدمات وارانتی برای دستگاه های اپل و گوشی های هوشمند است.
در دو آیفون جدید علاوه بر نمایشگر، یک پنل شیشه ای در پشت آنها نیز قرار دارد. در آزمایش افتادن آیفون ایکس اس و برخورد قسمت پشت آن با زمین، نمایشگر دستگاه خرد و در برخی موارد حتی تکه های آن از دستگاه جدا شد. آیفون ایکس اس مکس نیز به دلیل افتادن شکست و تکه های نمایشگر خرد
شد.
پس از آن هر دو آیفون در آزمایش ۶۰ ثانیه ای Tumble Testing قرار گرفتند. در این آزمایش ترک هایی در پنل های شیشه ای دستگاه ها به وجود آمد. علاوه بر آن در برخی موارد شیشه از دستگاه جدا شد یا خراش برداشت.
 در آزمایش Tumble Testing دستگاه به طور مکرر و تصادفی پرتاب می شود. این آزمایش قدرت دستگاه در برابر افتادن و سقوط آزاد را بررسی می کند.
در تمام این آزمایش ها خسارت وارد شده به آیفون ایکس اس بیشتر از ایکس اس مکس بود.
در ادامه این بررسی ها SquareTrade در بخش قدرت به آیفون ایکس اس مکس ۷۰ امتیاز داد که نشان دهنده ریسک متوسط شکستن است. اما امتیاز قدرت آیفون ایکس اس ۸۶ واحد است که نشان دهنده ریسک بالای شکستن دستگاه است.
 
 نارضایتی کاربران از کیفیت مکالمه آیفون
همچنین برخی کاربران می گویند کیفیت مکالمات با آنها راضی کننده نیست و وای فای آنها هم مشکل دارد.
این کاربران می گویند در زمان اتصال گوشی هایشان به شبکه های وای فای با سرعت پایینی به اینترنت متصل می شوند و این سرعت در مقایسه با دیگر گوشی های جدید و حتی گوشی های قدیمی راضی کننده نیست.
ظاهرا این مشکل در کل آمریکا وجود دارد و تنها محدود به تعداد خاصی از کاربران یا یک اپراتور خاص تلفن همراه نیست و همین مساله نگرانی هایی را در میان کاربران ایجاد کرده که بازتاب آن در شبکه های اجتماعی نیز قابل مشاهده است.
اپل پیش از این مدعی شده بود کاربران در صورت استفاده از آیفون های جدید با سرعت بیشتری به شبکه های وای فای یا LTE متصل می شوند ولی حالا خلاف این مساله ثابت شده است.
گفته می شود اپل حتی برای تقویت آنتن دهی آیفون یک آنتن مخفی اضافی هم در گوشی یادشده نصب کرده است، اما این کار هم در مورد برخی گوشی های آیفون ثمربخش نبوده است. اپل هنوز در مورد این خبر و در واکنش به اعتراضات واکنشی از خود نشان نداده است.
 
استقبال دور از انتظار از آیفون 10s max
در حالی که پیش بینی شده بود که آیفون Xr فروش بهتری نسبت به سایر نسخه های جدید خواهد داشت، اما ظاهر آیفون 10s max از نسخه کوچکتر خود یعنی آیفون ۱۰ اس تاکنون فروش بیشتر و موفقیت آمیزتری داشته است.
آیفون 10s در سه مدل با ظرفیت حافظه  ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می شود و قیمت هر یک از مدل های آن به ترتیب ۹۹۹، ۱۱۴۹ و ۱۳۴۹ دلار اعلام شده است، این در حالی است که سه مدل از نسخه بزرگ تر این پرچمدار یعنی آیفون 10s max به ترتیب در قیمت های ۱۰۹۹، ۱۲۴۹ و ۱۴۴۹ دلار به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.
حالا به تازگی مینگ چی کو، تحلیلگر فعال در زمینه محصولات اپل برآورد کرده است که آیفون 10s max از نسخه کوچک تر خود یعنی آیفون 10s  فروش بهتر و موفقیت آمیزتری خواهد داشت.
وی پیشتر پیش بینی کرده بود که نسخه ارزان قیمت و مقرون بصرفه آیفون های جدید یعنی آیفون ایکس آر، بهتر از دو پرچمدار دیگر خواهد فروخت و سهم بزرگتری را از بازارهای جهانی تصاحب خواهد کرد.
او قبلا نیز عنوان کرده بود آیفون ۱۰ اس شاید تنها بتواند ۱۰ تا ۱۵ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد و مدل بزرگ تر آن یعنی آیفون 10s max نیز ۲۵ تا ۳۰ درصد از سهم فروش را به خود اختصاص دهد. این در حالیست که آیفون ایکس آر، به عنوان نسخه ارزان قیمت و مقرون بصرفه، ۵۵ تا ۶۰ درصد از میزان فروش آیفون های اپل را از آن خود خواهد کرد. این آمار و ارقام به وضوح نشان دهنده درصد و میزان بالای موفقیت آیفون ایکس آر نسبت به سایر همتایانش خواهد بود.
وی همچنین برآورد کرده است که رنگ های طلایی و خاکستری کهکشانی آن در مقایسه با رنگ نقره ای از محبوبیت و استقبال گسترده تری برخوردار خواهد شد.
بر اساس یکی دیگر از پیش بینی های این تحلیلگر، آیفون ۱۰ اس مکس با ظرفیت حافظه ۲۵۶ گیگابایت همچنین نسبت به نسخه ۵۱۲ گیگابایتی محبوبیت بیشتری خواهد داشت.
تحلیلگران همچنین بر این باورند که میزان فروش آیفون های جدید بخصوص آیفون ۱۰ اس مکس در سه ماهه چهارم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی و در آستانه جشن سال نوی میلادی و افزایش خرید هدیه های کریسمس رشد خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.