تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 1, 2018
16:49 دوشنبه، 9ام مهرماه 1397
کد خبر: 94262

صرافی غیرمتمرکز و بدون کارمزد در بستر استلار راه‌اندازی شد

روز جمعه ۲۸ سپتامبر، صرافی غیرمتمرکز و بدون کارمزد استلار ایکس (StellarX)، از نسخه بتا خارج و بصورت کامل راه‌اندازی شد. شروع به کار این صرافی در پستی در وبلاگ اینترستلار (Interstellar) که کمپانی سازنده این پلتفرم است، اعلام شده است.
 
این صرافی که خبر راه‌اندازی آن در جولای سال جاری اعلام شد، در بستر بازار جهانی استلار پیاده‌سازی شده است. استلار یک پروتکل متن‌باز برای انتقال پول فیات به ارزهای دیجیتال است. ارز دیجیتال مخصوص این شبکه که XLM نام دارد، هم اکنون با حجم بازار ۴٫۸ میلیارد دلار در رتبه ۶ ام سایت کوین‌مارکت‌کپ قرار دارد.
 
بر اساس خبر منتشر شده، استلار‌ ایکس خود را به عنوان یک «گذرگاه واقعی برای پول فیات» معرفی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد دلار آمریکا را مستقیماً از حساب‌های بانکی آمریکایی به صرافی انتقال دهند. علاوه بر این، در صفحه این صرافی برای پول‌های فیات دیگر نظیر یورو، یوان چین، دلار هنگ‌کنگ و پوند انگلیس توکن‌های دیجیتالی مشاهده می‌شود.
 
همچنین در پست منتشر شده وبلاگ، درباره برنامه‌های استلار ایکس برای دیجیتالی کردن دارایی‌های دیگری مثل اوراق قرضه، سهام، املاک و کالا صحبت شده است.
 
به مانند صرافی رابین‌‌هود (Robinhood)، یکی دیگر از ارائه‌دهندگان خدمات آمریکایی که ماه فوریه سال جاری اعلام کرد که برای معاملات کارمزدی دریافت نمی‌کند، صرافی استلار ایکس نیز برای کاربرانش کارمزدی در نظر نگرفته است. دلیل این کار نیز وعده شرکت به استرداد کارمزد تمامی شبکه‌ها می‌باشد.
 
در اوایل سپتامبر، صرافی رابین‌‌هود از برنامه‌اش برای راه‌اندازی عرضه اولیه سهام (IPO) رونمایی کرد. این صرافی همچنین مدعی شد که برای اطمینان از رعایت تمامی الزامات قانونی، تحت بازرسی‌ مقامات قضایی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) کشور آمریکا قرار دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.