امنیت

فناوری اطلاعات

October 1, 2018
16:52 دوشنبه، 9ام مهرماه 1397
کد خبر: 94264

حملات هکری شبکه بانکی برزیل را فلج کرد

طی دو ماه اخیر، دی ان اس بیش از صدهزار روتر در برزیل به علت حمله هکری تغییر کرده تا کاربران خدمات بانکداری الکترونیک به سمت سایت های کلاهبردار هدایت شوند.
 
به گزارش زددی نت، نکته جالب این است که تغییر مسیر کاربران اینترنت تنها در زمانی صورت می گیرد که آنها تلاش می کنند به سایت های بانک های برزیلی مهاجرت کنند تا از خدمات الکترونیکی استفاده کنند.
 
کارشناسان امنیتی می گویند همین مساله نشان می دهد حمله یادشده کاملا برنامه ریزی شده بوده و با هدف سرقت پول از حساب های بانکی میلیون ها برزیلی طراحی شده است.
 
درحدود ۸۸ درصد از روترهای دستکاری شده در داخل خاک برزیل قرار دارند و تلاش برای سوءاستفاده از آنها از اواسط ماه آگوست آغاز شده است. اولین بار یک شرکت امنیتی به نام Radware حملات یادشده را شناسایی کرد.
 
بررسی های مستقل یک شرکت امنیتی چینی به نام Qihoo ۳۶۰ نشان می دهد هکرها با اسکن کردن آدرس های آی پی مورد استفاده روترها، موارد بدون کلمه عبور یا دارای کلمات عبور ضعیف را شناسایی می کنند و سپس با دسترسی به تنظیمات روترها و جایگزینی دی ان اس سرورهای تحت کنترل خود موارد پیش فرض حملات خود را انجام می دهند.
 
تا به حال ۵۲ سایت آلوده که کاربران برزیلی به سمت آنها هدایت شده اند، شناسایی شده که همگی شباهت های بسیار زیادی به سایت های بانکداری الکترونیک موسسات مالی و اعتباری مشهور این کشور دارند. عامل یا عوامل این حملات هنوز شناسایی نشده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.