تلفن همراه

گوشی

October 2, 2018
23:06 سه شنبه، 10ام مهرماه 1397
کد خبر: 94298

واردات گوشی مسافری از ابتدای هفته ممنوع شده است

مهدی میرمهدی کمیجانی رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: واردات گوشی مسافری از روز شنبه (7 مهرماه 97) ممنوع شده است و در حال حاضر میزان عرضه، به هیچ وجه پاسخ گوی تقاضا نیست.
 
 
وی درباره سرنوشت 600 هزار گوشی موبایل که بنابر اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ترخیص آن ها از گمرک آغاز شده بود، گفت: متاسفانه خبری از این گوشی ها نیست و بازار هیچ تاثیری از تزریق این گوشی ها نپذیرفته است.
وی ادامه داد: گفته شده که این گوشی ها ترخیص شده اما اگر به بازار بروید، حتی یکی از این گوشی ها را نمی توانید پیدا کنید.
رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران به عدم قیمت گذاری گوشی های موبایل در بازار نیز پرداخت و گفت: گوشی های ترخیص شده باید از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قیمت گذاری شوند اما هنوز هیچ اقدامی در این مورد صورت نگرفته است. بنابراین ترخیص گوشی ها به تنهایی نمی تواند روی بازار تاثیری 
بگذارد.
میرمهدی با بیان اینکه حتی طریقه فروش این گوشی ها برای کسی مشخص نیست، اظهار داشت: معلوم نیست این گوشی ها قرار است چگونه توزیع شوند؛ آیا در سایت قرار است به فروش برسند یا از طریق واحدهای صنفی. به هر حال نمی توان این گوشی ها را در مغازه ها و فروشگاه ها به فروش رساند؛ چراکه قرارگیری این گوشی ها در اختیار یک یا چند فروشگاه عرضه موبایل آن هم بدون اعمال نظارت می تواند سبب ایجاد رانت 
شود.
 
 
میرمهدی درباره ممنوعیت واردات گوشی مسافری از روز شنبه (7 مهرماه 97) گفت: در حال حاضر میزان عرضه، به هیچ وجه پاسخ گوی تقاضا نیست. ماهانه یک میلیون گوشی، نیاز کشور است و باتوجه به اینکه در شرایط حاضر گرانی موبایل سبب شده مردم کمتر به خرید موبایل روی آورند، اگر این 600 هزار گوشی جدید به بازار می آمد، نیاز یک ماه بازار موبایل تامین می شد و ما اثری از تزریق این گوشی ها به بازار می دیدیم. متاسفانه تا دیروز هیچ تغییری در بازار موبایل ایجاد نشده
بود.
بر اساس این گزارش قیمت گوشی موبایل از روز قبل به دلیل کاهش قیمت ارز تغییر جزیی داشت و انواع مدل های موبایل از 100 تا 200 هزار تومان کاهش یافته اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.