اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

October 3, 2018
20:40 چهارشنبه، 11ام مهرماه 1397
کد خبر: 94309

لزوم تعیین تکلیف دولت برای دریافت ارز شرکت های فاوا

 
 
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در گذشته استفاده از درآمدهای وزارت ارتباطات را برای توسعه این بخش تسهیل کردیم اما بخش خصوصی در این چند ماه دچار مشکل شده و تامین ارز مورد نیاز آنها باید تعیین تکلیف شود. اکنون مشخص نیست تامین ارز این شرکت ها باید با چه قیمتی انجام شود و دولت باید در این زمینه تعیین تکلیف کند.
 
 
رمضانعلی سبحانی فر در افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه تلکام متذکر شد: امروز تکنولوژی در تمام امور زندگی ما وارد شده و به تدریج جای فضای فیزیکی را پر می کند برهمین اساس هر روز با نیازمندی های جدید در این عرصه مواجه می شویم و بر همین اساس لازم است ضوابط و مقررات جدید متناسب با توسعه این توانمندی ها تدوین شود.
 
وی ادامه داد:ما باید تلاش کنیم نیازمندی های جامعه را پاسخ دهیم.اینکه امروز بیش از ۲۰ محصول جدید رونمایی می شود جای تبریک دارد.این ظرفیت با تکیه بر توان داخلی ایجاد شده و باید تلاش کنیم تجربیات مختلف در کنار هم قرار گیرند تا بتوانیم نیازهای جامعه را با تکیه بر توان داخل پاسخ دهیم.
 
این نماینده مجلس همچنین به لزوم بهره گیری بیشتر از دولت الکترونیک تاکید و اظهار کرد: به دستگاه های اجرایی مختلف تاکید کرده ایم که باید بر بستر دولت الکترونیک قرار گیرند.
 
وی با اشاره به امضاهای طلایی گفت: فسادهای اداری به این طریق ایجاد می شود اما اگر این دستگاه ها الکترونیک بود قطعا اتفاقاتی مشابه آنچه در عرصه خودرو اتفاق افتاد رخ نمیداد.
 
سبحانی فر یادآور شد:البته ممکن است در این مسیر برخی مشکلات قانونی هم داشته باشیم اما باید استفاده از خدمات دولت الکترونیک افزایش یابد. امروز سامانه تجارت الکترونیک باید از گذشته فعالتر باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.