اپراتورها

تلفن همراه

October 6, 2018
15:31 شنبه، 14ام مهرماه 1397
کد خبر: 94360

وزیر ارتباطات موافق افزایش تعرفه مکالمات موبایل است؟

وزیر ارتباطات در حالی به وعده رسیدگی افزایش تعرفه مکالماتی دو اپراتور بزرگ کشور در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نزدیک می‌شود که انتقاد ضمنی او می‌تواند بر نتیجه رأی این کمیسیون تأثیرگذار باشد.
 
افزایش تعرفه مکالمات تلفنی مشترکان دائمی و اعتباری اپراتورهای اول و دوم ارتباطی بطور هم‌زمان از ابتدای مهر ماه سال جاری، منجر به حواله دادن بررسی این موضوع از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شد.
 
با وجود اینکه پیش از برگزاری رویداد تلکام و در افتتاحیه این نمایشگاه، آذری جهرمی عنوان کرد که این افزایش تعرفه در چارچوب قانونی در نظر گرفته شده برای اپراتورها بوده اما باز هم خبر از بررسی بیشتر در آن کمیسیون داد.
 
البته نوع برخورد وی با این افزایش یکباره و هماهنگ نرخ مکالمات در جای خود جالب است زیرا در حاشیه افتتاحیه تلکام در جمع خبرنگاران اشاره‌ای به این موضوع داشت و ابراز کرد: افزایش صورت گرفته در چهارچوب تعرفه تعیین شده برای اپراتورهای تلفن همراه بوده اما با این وجود اپراتور سوم در برابر این افزایش تعرفه مقاومت کرده است.
 
این بیان، نوعی انتقاد ضمنی را در دل خود نسبت به رفتار اپراتورهای بزرگتر کشور دارد که ممکن است منجر به تأثیرگذاری روی نتیجه رأی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره آن شود.
 
حال با توجه به شرایط پیش آمده، پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که ظاهرا گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره افزایش تعرفه مکالماتی دو اپراتور سیار کشور به جمع‌بندی نهایی رسیده و آماده طرح در کمیسیون مربوطه است که احتمالا زمان تشکیل آن به بعد تلکام خواهد افتاد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.