تلفن همراه

گوشی

October 8, 2018
14:58 دوشنبه، 16ام مهرماه 1397
کد خبر: 94452

مقایسه دو چیپ Kirin 710 و Snapdragon 660 در گوشی های هواوی و شیائومی

چندی پیش هواوی در نمایشگاه IFA 2018 که در شهر برلین آلمان برگزار شد از تراشه جدید خودKirin 980  برای گوشی های پرچم دار و تراشه 710Kirin  را برای گوشی های میان رده خود رونمایی کرد. عملکرد فوق العاده Huawei P20  با بهره گیری از Kirin 970 مهر تاییدی بر پیشرفت روزافزون سری جدید پردازنده های هواوی به شمار می آید.
اگرچه شیاوبین مدیر عامل کمپانی شیاومی اخیرا در پستی منتشر کرد: "مشخصات Dragon 660 از Kirin 710 برتر است" اما همه می دانیم که بین امتیازات چیپ ها تا عملکرد واقعی آنها در گوشی های هوشمند تفاوت زیادی می تواند وجود داشته باشد.
ورود سری Huawei Mate series  و Huawei P series به بازار گوشی های بالارده توانست به میزان قابل توجهی بر محبوبیت کمپانی هواوی بیافزاید حالا نوبت به سری Huawei Nova رسیده است تا با ورود به بازار گوشی های میان رده توجه کاربران را به خود با مدل های Huawei nova 3 و Huawei nova 3i معطوف کند. 
در ادامه به بررسی دو گوشی هوشمند Huawei nova 3i و شیائومی 6X خواهیم پرداخت. 
قیاس کلی Kirin 710 و Snapdragon 660 حاکی از آن است که هر دو این پردازنده ها بازده مشابهی دارند ولی در جزئیات بیشتر Kirin 710 مصرف انرژی بیشتر داشته، CPU آن دو مشابه و GPU چیپ Snapdragon 660 قدرتمندتر است. 
 
با این حال باید توجه داشت که این داده ها در نهایت داده های تئوری هستند و با تجربه واقعی می توانند تفاوت زیادی داشته باشند چراکه عملکرد پردازنده به طور عمده تحت تاثیر بهینه سازی تلفن همراه انجام شده توسط تولید کننده آن قرار دارد. 
 
Huawei nova3i مجهز به پردازنده Kirin 710 به راحتی می تواند از نسخه به روز شده GPU Turbo برای تقویت پردازش گرافیکی پشتیبانی کند. نتایج تست بازی های انلاین نیز نشان میدهد این گوشی ها توانسته اند با کمک Kirin 710 بازی ها را به بهترین نحو ممکن اجرا نمایند. همچنین می توان به سرعت بالای این پردازنده در اجرای اپلیکیشن های پر طرفدار از جمله WeChat اشاره کرد. 
به علاوه دوربینXiaomi 6X  از 2 لنز در جلو و پشت هر یک با 20 مگاپیکسل تشکیل شده است حال انکه Huawei nova 3i دارای 4 دوربین است که دوربین های عقب 16 و 2 مگاپیکسلی و دوربین های جلو 24 و 2 مگا پیکسلی هستند. اگرچه هردوی این گوشی ها از تکنولوژی هوش مصنوعی برخوردار هستند اما nova 3i میتواند هوشمندانه 50 نوع سوژه در 22 س متفاوت را تشخیص دهد و این قابلیت را با دقت بالا و نور پس زمینه ی کافی ارائه کرده است که نشان از عملکرد کم نظیر دوربین این گوشی دارد.
در زمینه ی عملکرد ارتباطی Kirin 710 و Snapdragon 660 ، هر دو از شبکه ی ارتباطی Cat.12/13 LTE network   یا همان اینترنت نسل چهارم  با نرخ پیمایش پایین (downlink peak rate) Mbps 600 و نرخ پیمایش بالا(uplink peak rate) 150 پشتیبانی  می کنند.  برتری Kirin 710 در ارتباط با بهره گیری از همه کانال ها در ارتباطات است. 
این اولین تلفن همراه میان رده بعد از گوشی های دارای  چیپ Kirin970 میباشد که قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت VoLTE و امکان برقراری ارتباط حتی در مکان های با سیگنال ضعیف از جمله مترو آسانسور و غیره را دارا بوده و قادر به ارائه تجربه ای با کیفیت بالای ارتباطی را می باشد.
در ادامه باید اشاره کرد Huawei nova 3i از یک باتری 3340 میلی آمپرساعتی و  Xiaomi 6X  از یک باتری 3010 میلی آمپر ساعتی بهره می برند.
به طور خلاصه با در نظر گرفتن جنبه هایی مانند واقعیت افزوده در دوربین، هوش مصنوعی کاربردی، باتری و امکانات ارتباطی و البته GPU Turbo می تواند نتیجه گرفت که Huawei nova 3i با چیپ Kirin 710 انتخاب مناسب و مقرون به صرفه ای در مقابل گوشی شیائومی با چیپ Snapdragon 660 می باشد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.