تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

October 9, 2018
14:55 سه شنبه، 17ام مهرماه 1397
کد خبر: 94490

کدام گوشی‌ها اندروید 9 را دریافت می‌کنند؟

شرکت گوگل هرساله یک آپدیت بزرگ و نسخه جدیدی از سیستم عامل اندروید را منتشر می‌کند و قبل از انتشار این نسخه همواره سوالات متعددی درباره ویژگی‌ها و همچنین دستگاه‌هایی که قادرند آن را دریافت کنند مطرح می‌شود.
 
حال برخی از تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌های اندروید زمان تقریبی دریافت اندروید 9 و همچنین لیست دستگاه‌هایی را که قادرند این نسخه را دریافت کنند منتشر کرده‌اند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.
 
گوگل
یکی از مزایای داشتن اسمارت‌فون گوگل اینکه گوشی‌های این شرکت همیشه قبل از دیگر رقبا اندروید نسخه جدید را دریافت می‌کند.
 
در حال حاضر گوشی‌های پیکسل، پیکسل ایکس‌ال، پیکسل 2، پیکسل 2 ایکس‌ال این نسخه جدید اندروید را دریافت کرده‌اند. ضمنا پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال هم پس از عرضه به بازار به اندروید 9 مجهز خواهند بود.
 
اسنشال
نکته جالب درباره گوشی‌های شرکت اسنشال اینکه اسمارت‌فون‌های این شرکت همزمان با گوشی‌های پیکسل، اندروید پای را دریفات کردند. بنابراین اگر شما هم از گوشی‌های اسنشال استفاده می‌کنید می‌توانید همین حالا اندروید جدید را دانلود و نصب کنید.
 
موتورولا
در گذشته موتورولا سابقه درخشانی در انتشار نسخه جدید اندروید در کمتر از یک هفته پس از انتشار آن برای اسمارت‌فون‌هایش داشت اما متاسفانه این رویه امروزه تغییر کرده است. این کمپانی که حالا به شرکت لنوو تعلق دارد لیست گوشی‌هایی را که قادر به دریافت اندروید پای خواهند بود منتشر کرده است. موتورولا گفته اندروید جدید پاییز امسال برای این گوشی‌ها عرضه می شود.
 
موتو زد3
 
موتو زد3 پلی
 
موتو زد2 فورس ادیشن
 
موتو زد2 پلی
 
موتو ایکس4
 
موتو جی6 پلاس
 
موتو جی6
 
موتو جی6 پلی
 
سونی
سونی هم لیست اسمارت‌فون‌های خود را که قادرند اندروید جدید را دریافت کنند منتشر کرده البته با این تفاوت که تاریخ عرضه را با دقت زمانی بالاتری اعلام کرده است.
 
نوامبر:
اکسپریا ایکس زد2
 
اکسپریا ایکس زد2 پرمیوم
 
اکسپریا ایکس زد2 کامپکت
 
اکسپریا ایکس‌زد پرمیوم
 
ایکس زد1
 
ایکس زد1 کامپکت
 
اوایل 2019:
 
ایکس ای2
 
ایکس ای2 اولترا
 
ایکس ای2 پلاس
 
وان‌پلاس
شرکت وان‌پلا از گوشی مدل وان‌پلاس 6 برای شرکت در برنامه بتا اندروید پای استفاده کرد و سپتامبر امسال اندروید پای را برای این گوشی عرضه کرد. وان‌پلاس گفته دو گوشی زیر هم طی همین ماه اندروید 9 را دریافت خواهند کرد.
 
وان‌پلاس 5/5 تی
 
وان‌پلاس 3/3 تی
 
همتایان پروژه بتا
گوگل به برخی از همتایان سخت‌افزاری خود این اجازه را داد تا در پروژه بتا اندروید پای شرکت کنند از جمله این همتایان، شرکت‌های شیائومی، اوپو و ویوو هستند. برخی از این کمپانی‌ها در حال حاضر اندروید جدید را برای برخی از گوشی‌های خود عرضه کرده‌اند و برخی هم هنوز این نسخه را منتشر نکرده‌اند.
 
در کل انتظار می‌رود بخش اعظمی از اسمارت‌فون‌های این شرکت‌ها که طی یک یا دوسال گذشته تولید شده‌اند بتوانند طی چند ماه آینده اندروید 9 را دریافت کنند. البته نباید انتظار داشت تمامی اسمارت‌فون‌های این شرکت‌ها بتوانند اندروید پای را دریافت کنند.
 
سامسونگ
شرکت سامسونگ در عرضه با تاخیر نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید شهرت بسیار زیادی دارد. گفته می‌شود اولین سری از گوشی‌های گلکسی شرکت از جمله اس9، اس9 پلاس، نوت 9 احتمالا ماه مارس سال آینده اندروید 9 را دریفات کنند و یکی دو ماه پس از آن هم اندروید جدید برای دیگر گوشی‌های سامسونگ قابل دریافت باشد.
 
ال‌جی
کمپانی ال‌جی هنوز تاریخ و مدل خاصی را برای دریافت اندروید پای اعلام نکرده است. اما انتظار می‌رود اسمارت‌فون‌هایی که طی 12 تا 18 ماه گذشته توسط این شرکت تولید شده‌اند، این نسخه جدید را دریافت کنند. اما بهتر است تا اعلام رسمی شرکت ال‌جی منتظر بمانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.