تلفن همراه

گجت

October 10, 2018
15:43 چهارشنبه، 18ام مهرماه 1397
کد خبر: 94523

۲۰۰ میلیون دستگاه به دستیار صوتی گوگل مجهز شدند

بالغ بر ۲۰۰ میلیون دستگاه هوشمند به دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت تجهیز شده و کاربران از ان استفاده می‌کنند.
 
به گزارش phonearena، یکی از قدرتمندترین و بهترین دستیارهای صوتی در جهان گوگل اسیستنت (Google Assistant) بوده است که با وجود آن، کاربران قادر هستند در کنار گوشی هوشمند خود از سایر دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمندشان نیز استفاده کرده و با بهره‌گیری از دستورهای صوتی، به انجام کارهای موردنظر خود برسند.
 
حالا به‌تازگی تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که دستیار صوتی اختصاصی گوگل معروف به گوگل اسیستنت (  Google Assistant ) برروی بیش‌تر از ۲۰۰ میلیون دستگاه هوشمند اعم از گوشی و تبلت نصب و استفاده شده است.
 
این دستیار صوتی که برای نخستین بار در ماه مه سال ۲۰۱۶ میلادی برروی گوشی‌های اختصاصی گوگل یعنی سری گوشی‌های هوشمند پیکسل ارائه و منتشر شده بود، خیلی زود به یکی از پرطرفدارترین ابزارهای هوشمند توسعه داده شده از سوی این شرکت تبدیل شد و هرروزه به تعداد طرفدارانش نیز اضافه شد.
 
حالا بعد از گذشت دو سال، گوگل اسیستنت با استفاده برروی گوشی‌های برندهای مختلف نظیر سامسونگ، گوگل، لنوو، ال جی و غیره بالغ بر ۲۰۰ میلیون کاربر دارد و توسط تعداد زیادی از شرکت‌های تکنولوژی و تولیدکننده موبایل نیز بهره‌برداری شده است.
 
یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم آن در اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماکس است که از استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده و به نظر می‌رسد در آینده مورد استقبال بسیار بیش‌تری نیز قرار بگیرد.
 
بر اساس یافته‌های پژوهش‌های انجام شده، کاربران از دستیارهای صوتی بیش‌تر به‌منظور تنظیم ساعت زنگ‌دار، برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام کوتاه و سفارش آنلاین و از راه دور غذا و گل استفاده کرده‌اند که در این میان، دستیار صوتی و هوشمند گوگل اسیستنت بیش‌تر از همه پاسخ‌دهی مناسب، سریع و درستی را برای خود به ثبت رسانیده است.
 
در میان دستیارهای صوتی توسعه داده شده توسط شرکت‌های مختلف تکنولوژی، دستیار صوتی گوگل اسیستنت برروی پلت‌فرم گوشی‌های هوشمند در مقایسه با پلت‌فرم اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم موفق‌تر عمل کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.