October 13, 2018
14:52 شنبه، 21ام مهرماه 1397
کد خبر: 94599

پیش‌بینی رشد انفجاری استفاده از یادگیری ماشین تا دو سال آینده

اگر چه در حال حاضر استفاده از پروژه‌های مرتبط با فناوری یادگیری ماشین به آهستگی انجام می‌شود ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد که این روند در چند سال آینده سیر بسیار شتاب زده‌ای به خود خواهد گرفت.
 
نظرسنجی اخیر شرکت Univa نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۰ یعنی فقط تا دو سال دیگر، ۹۶ درصد شرکت‌های مورد پرسش، به استفاده از پروژه‌های یادگیری ماشین روی خواهند آورد. به گزارش وب‌سایت TechRepublic، این شرکت با نظرسنجی از بیش از ۳۴۴ کارشناس فناوری اطلاعات در ۱۷ صنعت مختلف به این اطلاعات دست یافته است.
 
۹۳ درصد شرکت‌ها گفته‌اند در حال حاضر پروژه‌های ابتدایی یادگیری ماشین را در دست اجرا دارند و ۲۲ درصد نیز اظهار داشته‌اند که این پروژه‌ها به مرحله تولید رسیده است. بخش عمده شرکت‌های مورد پرسش (۸۸ درصد) معتقدند بین محاسبات سریع (HPC) و یادگیری ماشین ارتباط مستقیم وجود دارد و ۸۲ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند برنامه‌هایی برای استفاده از زیرساخت ابر هیبرید در پروژه‌های یادگیری ماشین در دست دارند.
 
«مهاجرت از روندهای فعلی» مهمترین چالش استفاده از یادگیری ماشین در حوزه تولید است و این موضوع اصلی‌ترین دلیل عملکرد کند شرکت‌هاست. از دیگر چالش‌ها و موانع این حوزه می‌توان به فقدان تجربه در استفاده از این فناوری، پیچیدگی جریان اطلاعات و الزامات رگولاتوری اشاره کرد.
 
بر اساس این گزارش، صرف‌نظر از مشکلاتی که ممکن است بر سر راه استفاده از یادگیری ماشین در امر تولید پدید آید، این فناوری می‌تواند باعث خلق ارزش هنگفتی شده و در حوزه‌های مختلفی همچون بهینه‌سازی فناوری اطلاعات، امنیت، کشف تقلب و زبان طبیعی به خوبی نقش‌آفرینی کند.
 
هر چند صنایع مختلفی از فناوری یادگیری ماشین استفاده می‌کنند ولی طبق آمار موجود، شرکت‌های فعال در حوزه فناوری (۶۴ درصد) و خدمات مالی (۵۲ درصد) بیش از دیگران به این فناوری بها می‌دهند. البته این موضوع جای تعجب ندارد زیرا این صنایع از پتانسیل بالایی برای پذیرش فرایندهای خودکار برخوردار هستند. میزان استفاده از یادگیری ماشین در صنعت سلامت و بهداشت ۴۳ درصد و در خرده‌فروشی، مخابرات و تولید ۳۱ درصد اعلام شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.