اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 13, 2018
16:11 شنبه، 21ام مهرماه 1397
کد خبر: 94616

تلاش شرکت‌های بزرگ ارائه‌دهنده خدمات ابری برای حل مشکلات این صنعت

راهبرد ابر چندگانه (Multicloud) یکی از خدمات رایج در اکوسیستم رایانش ابری است که به معنای سرویس‎‌های متعدد ابری در یک معماری ناهمگون است.
 
این شیوه از یک سو باعث افزایش راندمان در سازمان‌ها شده و از سوی دیگر پیامدهای مثبتی همچون کاهش هزینه‌ها و سازگاری با دیگر برنامه‌های نرم‌افزاری را به دنبال دارد.
 
به گزارش وب‌سایت CIO Dive، مشکلی که در این خصوص وجود دارد، پیچیدگی کار با این سرویس‌هاست که حتی باعث شده مدیران برخی شرکت‌ها با ترس و نگرانی به مقوله Multicloud بنگرند. به همین دلیل شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابر با درک این موضوع، می‌کوشند ابزارهایی برای مقابله با این چالش تولید کنند.
 
به عنوان مثال، گوگل یک ابزار متن‌باز برای مدیریت محموله‌ها ساخته که در راهبرد ابر چندگانه به کار می‌رود و می‌توان آن را در تمام پلتفرم‌های ابری مورد استفاده قرار داد. این ابزار که داکر (Docker) نام دارد به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای این حوزه تبدیل شده است.
 
این در حالی است که در سال گذشته، سودآوری خدمات ابری مایکروسافت و گوگل با رشد بسیار خوبی همراه بوده است؛ به ترتیب ۹۸.۲ و ۶۲.۷ درصد. همچنین بنا به گفته موسسه پژوهشی CB Insights، آمازون با خدمات ابری خود موسوم به AWS توانسته یک سوم بازار IaaS و PaaS را در دست بگیرد.
 
پلتفرم ابری گوگل به نام GCP نیز که از آن به عنوان سریع‌ترین SSL CDN یاد می‌شود، تمرکز زیادی بر اینترنت اشیاء دارد و رضایت مشتریان IaaS از آن بالاست. در مجموع می‌توان چنین نتیجه گرفت که درآمد بالای خدمات ابری، شرکت‌های فعال در این حوزه را به تولید ابزارها و راهکارهای گوناگونی برای افزایش تعداد مشتریان خود واداشته است و این امر قطعاً در آینده نیز سیر صعودی خواهد داشت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.