رسانه‌های اجتماعی

October 13, 2018
16:45 شنبه، 21ام مهرماه 1397
کد خبر: 94621

تحقیقات اروپا از توئیتر به علت نقض حریم شخصی کاربران

مقامات رگولاتوری ایرلند به نمایندگی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد عملکرد توئیتر تحقیق می کنند؛ زیرا این شبکه اجتماعی به ردگیری کاربران و نقض حریم شخصی آنها متهم است.
 
به گزارش انگجت، کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند تحقیقاتی را در این زمینه از شبکه‌های اجتماعی مختلف آغاز کرده است تا مشخص شود آیا این شبکه‌ها بدون کسب اجازه، کاربران خود را ردگیری کرده و اطلاعاتی را در مورد آنها جمع آوری می‌کنند یا خیر.
 
توئیتر در برابر درخواست‌های مقامات رگولاتوری در ایرلند برای دریافت اطلاعاتی در مورد نحوه ردگیری کاربران خود خودداری کرده و این احتمال وجود دارد که این شبکه اجتماعی قوانین شفافیت داده اتحادیه اروپا که به منظور حفاظت از حقوق کاربران درنظر گرفته شده را نقض کرده باشد.
 
احتمال می‌رود توئیتر اطلاعات خصوصی کاربران خود را به منظور کسب درآمد تبلیغاتی در اختیار شرکت‌های ثالث قرار داده باشد و در صورتی که چنین اتهامی ثابت شود، جریمه‌ای سنگین در انتظار توئیتر خواهد بود. همچنین گفته می‌شود توئیتر برخی اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران را هم ذخیره و در اختیار دیگران قرار داده است. توئیتر فعلا در برابر این اخبار واکنشی از خود نشان نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.