تلفن همراه

گوشی

October 13, 2018
16:54 شنبه، 21ام مهرماه 1397
کد خبر: 94626

کاربران اندروید آیفون می‌خواهند

طی سال‌های اخیر، استقبال از گوشی‌های آیفون  رشد فزاینده ای داشته و بدون اغراق می‌توان ادعا کرد که این محصولات، سهم بزرگی در سوددهی صنعت گوشی‌های همراه ایفا می‌کنند. اما در مقایسه با سهم اندروید از بازار، اپل همچنان در اقلیت به سر می‌برد. البته لازم به ذکر است که طی تمام این سالها اپل بیکار ننشسته و تلاش زیادی می‌کند که کاربران وفادار اندروید را به سمت خود جذب کند. مثلا، اپل چند ماه پیش تعدادی تبلیغ منتشر کرد که مزایای استفاده از آیفون و اکوسیستم آی‌او‌اس نسبت به اندروید را برجسته می‌کرد.
 
جدا از اینکه بخواهیم به میزان موفقیت اپل در بازار تبلیغات اشاره‌ای کنیم، به نظر می‌آید که آیفون‌های نسبتا ارزان قیمت‌تر اپل توانست تعدادی از کاربران اندروید را به سمت خود جذب کند. طبق گزارش جدیدی از Intelligence Research Partner، بسیاری از کاربرانی که از اندروید به آی‌اواس تغییر وضعیت می‌دهند، با انگیزه خرید مدل‌های ارزان قیمت‌تر مانند مدل SE، آیفون را انتخاب می‌کنند.
 
متاسفانه اپل بعد از معرفی آیفون‌های جدید 2018، تولید آیفون اس‌ای را متوقف کرد. با وجود اینکه شایعاتی مبنی بر عرضه آیفون SE2 منتشر شد، اما بعدا مشخص شد که حالا ارزان‌ترین مدل آیفون از خط تولید خارج شده و بالطبع نسخه جدیدی هم برای آن عرضه نخواهد شد.  و حالا سوال اینجاست که آیا در طی هفته‌ها و ماه‌های آینده، تعداد کاربران بیشتری از اندروید به آی‌او‌اس مهاجرت می‌کنند؟ با وجود محبوبیت بالای آیفون‌های اپل، جواب مثبت به این سوال بعید به نظر می‌رسد.
 
جدول زیر هفته پیش توسط Horace Dediu توییت شد و نشان می‌دهد که تعداد زیادی از کاربران اندروید مشتاق هستند که گوشی هوشمند بعدیشان، آیفون اپل باشد. 19 درصد از کاربران فعلی سامسونگ و 20 از کاربران فعلی گوشی‌های موتورولا، ترجیح می‌دهند که دستگاه بعدیشان آیفون باشد. جالب اینجاست که کاربران گوشی‌های هوشمند گوگل، کمترین تمایل به پرش به آیفون‌های اپل را دارند. نکته جالبی که در این جدول وجود دارد این است که کاربران موتورولا، کمترین میزان وفاداری را به برند خود دارند.
 
در کل، تقریبا 18 درصد از کل کاربران دستگاه‌های اندروید تمایل دارند که آیفون را به عنوان گوشی هوشمند بعدی خود انتخاب کنند. آمار ارائه شده بر اساس مشارکت بیش از 32500 کاربر گوشی‌های هوشمند انجام گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.