تلفن همراه

فناوری

October 13, 2018
17:05 شنبه، 21ام مهرماه 1397
کد خبر: 94633

فناوری اینترنت 5G با هواوی می آید

شرکت هواوی در نمایشگاهی که طی هفته جاری در شهر بروکسل پایتخت کشور بلژیک برگزار خواهد شد، به‌طور رسمی از نسخه نهایی اینترنت 5G رونمائی کرده و به بازدیدکنندگان اجازه استفاده از نسخه آزمایشی آن را خواهد داد.
بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، روز دوشنبه هفته جاری شرکت هواوی به‌طور رسمی از فناوری اینترنت 5G در نمایشگاه بروکسل رونمائی کرده و آن را به بازار عرضه می‌کند. در این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر به بازدیدکنندگان اجازه داده می‌شود تا از فناوری اینترنت همراه 5G به‌طور رایگان استفاده کرده و با این نوآوری خیره‌کننده و استاندارد جدید دنیای اینترنت همراه آشنا شده و درعین‌حال با کارشناسان درباره چگونگی کمک به شکل‌گیری آینده این فناوری در قاره اروپا بحث کنند.
 
پنجمین نسل سیستم اینترنت بی‌سیم که با عنوان اینترنت تاکتیل Tactile Internet نیز شناخته می‌شود، گام بلندی در توسعه و پیشرفت ارتباطات بی‌سیم به شمار می‌رود. این شبکه جدید دارای سطح بالائی از خدمات مختلف چندرسانه‌ای بوده و می‌تواند تا حد زیادی مصرف انرژی را کاهش دهد. گفته می‌شود سرعت نسل این نسل از اینترنت همراه بیش از سی برابر سرعت موجود در اینترنت‌های فعلی سرویس 4G است.
 
 بر این اساس یک تریلر ویژه در میدان, Mont des Arts شهر بروکسل در زمان تعیین‌شده به‌صورت عمومی خدمات اینترنت 5G را ارائه خواهد کرد که نخستین نمونه رسمی استفاده عمومی از این نسل اینترنت همراه بوده و بازدیدکنندگان می‌توانند به‌طور دقیق باکیفیت و سرعت این فناوری آشنا شوند.
 
این جشنواره جشن شامل نمایش‌های زنده با عینک واقعیت مجازی، یک هواپیمای بدون سرنشین و همچنین یک تور معرفی و راهنمایی محصولات هواوی بر پایه فناوری 5G است. در این برنامه بازدیدکنندگان فناوری جدیدی را شناسایی می‌کنند که عملاً تمامی جنبه‌های زندگی روزمره ما را تغییر داده و فرصت‌های جدید رشد را برای صنایع اروپایی ایجاد می‌کند.
 
این نمایشگاه همچنین فرصتی برای تبادل‌نظر با کارشناسان هواوی را فراهم می‌کند تا این تحول جامع برای کاربران اروپایی موفقیت‌آمیز باشد.
 
تونی گرازیانو (Tony Graziano)، معاون رئیس دفتر روابط عمومی و ارتباطات هواوی در بروکسل گفت: «اینترنت 5G یک فرآیند بی‌سابقه و دگرگون‌کننده در دنیای فناوری است و این انقلاب دیجیتال در حال حاضر تمامی دنیای ما را در بر خواهد گرفت.»
 
شبکه‌های 5G در مقایسه با شبکه‌های قبلی تلفن همراه، جهش بی‌سابقه‌ای در عملکرد ارائه می‌دهند و تعداد اتصالات تلفن همراه تا سال ۲۰۲۵ از ۸ میلیارد به ۲۰ میلیارد افزایش خواهد یافت. این فناوری برنامه‌های کاربردی جدیدی را در صنایع مختلف ازجمله محیط‌زیست، سلامت، انرژی و تولید ارائه خواهد کرد.
 
پیشینه اینترنت 5G
 
پیش‌ازاین یک شرکت پژوهشی با همکاری دانشگاه اولو در کشور به‌طور رسمی شبکه اینترنت 5G را آزمایش کرده بود. در این برنامه نمونه اولیه این فناوری بررسی و مشکلات آن شناسایی‌شده بود. در این برنامه آزمایشی، شبکه اینترنتی 5G در شرایط بار سنگین شبکه و ترافیک بالا؛ مورد ارزیابی قرارگرفته و مشکلات آن شناسایی‌شده بود.
 
پنجمین نسل سیستم اینترنت بی‌سیم که با عنوان اینترنت تاکتیل Tactile Internet نیز شناخته می‌شود، گام بلندی در توسعه و پیشرفت ارتباطات بی‌سیم به شمار می‌رود. این شبکه جدید دارای سطح بالائی از خدمات مختلف چندرسانه‌ای بوده و می‌تواند تا حد زیادی مصرف انرژی را کاهش دهد.
 
گفتنی است هم‌زمان با هواوی، شرکت چندملیتی سامسونگ نیز قصد دارد به‌زودی خدمات اینترنت 5G را به‌طور رسمی ارائه کند تا مشتریان و مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت نیز امکان استفاده از اینترنت پرسرعت قابل‌استفاده در موبایل‌ها و تبلت های رایج در بازار را داشته باشند. گفته می‌شود سرعت نسل این نسل از اینترنت همراه بیش از سی برابر سرعت موجود در اینترنت‌های فعلی سرویس 4G است.
 
پنجمین نسل سیستم اینترنت بی‌سیم که با عنوان اینترنت تاکتیل Tactile Internet نیز شناخته می‌شود، گام بلندی در توسعه و پیشرفت ارتباطات بی‌سیم به شمار می‌رود. این شبکه جدید دارای سطح بالائی از خدمات مختلف چندرسانه‌ای بوده و می‌تواند تا حد زیادی مصرف انرژی را کاهش دهد.
 
لازم به توضیح است که موضوع طراحی و توسعه اینترنت‌های نسل جدید و پرسرعت 5G از مدت‌ها پیش توسط شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلفی در سراسر دنیا در حال پیگیری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.