تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 14, 2018
13:34 یکشنبه، 22ام مهرماه 1397
کد خبر: 94662

فشار آمریکا به کانادا برای عدم همکاری با هواوی

دو تن از نمایندگان کنگره آمریکا که هر دو از منتقدان تند سیاست های چین هستند، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا را به عدم همکاری با شرکت چینی هواوی تشویق کرده اند.
 
به گزارش انگجت، دو تن از نمایندگان کنگره آمریکا که هر دو از منتقدان تند سیاست های چین هستند، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا را به عدم همکاری با شرکت چینی هواوی تشویق کرده اند. این افراد از ترودو خواسته اند تا جلوی مشارکت هواوی را در طراحی شبکه مخابراتی نسل پنجم کانادا بگیرد.
 
کانادا از مدتی قبل طراحی و اجرای زیرساخت های مخابراتی نسل پنجم تلفن همراه را آغاز کرده و قرار است شرکت چینی هواوی نیز در این زمینه با شرکت های فناوری کانادایی همکاری کند، اما مارک وارنر سناتور دموکرات و مارکو روبیو سناتور جمهوری خواه از ایالت های ویزجینیا و فلوریدا نسبت به استفاده از تولیدات هواوی در شبکه نسل پنجم مخابراتی کانادا هشدار داده اند.
 
آنان معتقدند این همکاری امنیت شبکه های مخابراتی آمریکا را به خطر می اندازد. مقامات سیاسی آمریکا بارها هواوی و زد تی ای چین را به جاسوسی سایبری و جمع آوری اطلاعات حیاتی از زیرساخت های این کشور متهم کرده اند. در مقابل چینی ها نیز اتهامات یادشده را به طور جدی تکذیب کرده اند.
 
پیش از این استرالیا هم اعلام کرده بود مانع از استفاده از تراشه ها و سخت افزارهای مخابراتی چین در شبکه های نسل پنجم تلفن همراه خود خواهد شد، زیرا در این صورت از حفظ امنیت و حریم شخصی شهروندان خود مطمئن نخواهد بود.هواوی بزرگترین شرکت تولیدکننده تجهیزات مخابراتی جهان این اقدام استرالیا را ناشی از اغراض سیاسی دانسته و از آن انتقاد کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.