رگولاتوری

October 14, 2018
18:58 یکشنبه، 22ام مهرماه 1397
کد خبر: 94681

آمار شکایت از تشعشعات رادیویی

مدیرکل نظارت بر سرویسهای رادیویی رگولاتوری از روند صعودی شکایت از تشعشعات امواج رادیویی خبر داد و گفت: این در حالی است که تاکنون هیچ‌ اثری از امواج الکترومغناطیسی بر بیماری‌ها ثابت نشده است.
 
غلامرضا خاکسار با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که مردم از نصب آنتن‌های تلفن‌ همراه و سایر تجهیزات رادیویی به دلیل تشعشعات این تجهیزات نگرانند، اظهار داشت: از سال ۸۰ تاکنون شاهد روند صعودی میزان شکایات از تشعشعات امواج رادیویی و الکترومغناطیسی در کشور هستیم.
 
وی ادامه داد: طی ۶ ماهه اول امسال ۳۷۰ مورد شکایت از این تشعشعات به ثبت رسیده و این در حالی است که در سال ۹۶ میزان کل شکایات در یک سال ۵۸۷ مورد بوده است.
 
مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های رادیویی رگولاتوری با بیان اینکه میزان شکایات از تشعشعات بر مبنای پراکندگی کل سطح جغرافیایی کشور است، افزود: اگرچه اثرات حرارتی امواج الکترومغناطیسی، موضوعی ثابت شده است اما تاکنون اثر این امواج بر بیماری‌ها ثابت و تائید نشده است.
 
خاکسار با تأکید بر اینکه با این حال برای کاهش نگرانی‌های مردم، رگولاتوری سامانه‌های پایش امواج را در برخی نقاط کشور نصب کرده و به زودی این سامانه‌ها افزایش نیز پیدا خواهد کرد، گفت: سامانه پایش امواج بر مبنای تراکم جمعیت، حساسیت مناطق، آسیب‌پذیری افراد و میزان نگرانی مردم بر مبنای تعداد شکایات منطقه مورد نظر نصب شده است.
 
وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در مرکز و شرق تهران، میزان نگرانی از نصب تجهیزات رادیویی بیشتر بوده و بر این مبنا سامانه‌های پایش را در مناطق بیشتری نصب کرده‌ایم.
 
مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های رادیویی رگولاتوری خاطرنشان کرد: این سامانه‌ها به صورت آنلاین امواج الکترومغناطیسی را سنجش و رصد می‌کنند و تاکنون حتی یک نمونه هم که نزدیک به سطح استاندارد (۲۸ ولت بر متر) است، مشاهده نشده است.
 
به گفته خاکسار، امواج ساطع شده از تجهیزات منصوبه در مکان‌های مختلف، کمتر از ۵ ولت بر متر بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه تعداد منابع انتشار امواج و فاصله آن از منبع انتشار در سامانه‌های پایش رگولاتوری اندازه‌گیری می‌شود، افزود: دستگاه‌های پایش امواج در نقاطی نصب می‌شود که بالاترین حد تشعشع را دارد.
 
مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های رادیویی رگولاتوری گفت: با این وجود مردم می‌توانند شکایت خود را از تجهیزات نصب شده در سطح کشور به صورت آنلاین و از طریق سامانه تلفنی (۱۹۵) و یا سامانه پیامکی (۶۰۰۰۱۹۵) به رگولاتوری اعلام کنند. در همین حال مراجع وزارت بهداشت نیز آماده پاسخگویی و ثبت شکایت در این مورد هستند و به تمامی شکایات از سوی رگولاتوری پاسخ داده می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.