رسانه‌های اجتماعی

October 21, 2018
18:10 یکشنبه، 29ام مهرماه 1397
کد خبر: 94863

فیسبوک همچنان محبوب‌ترین اپلیکیشن جهان است

اگرچه الگوریتم‌های فیسبوک تغییر کرده است و برای بسیاری از صفحات مربوط به برندهای تجاری مجازات در نظر می‌گیرد، نصب اپلیکیشن این شبکه اجتماعی روی دستگاه‌های موبایلی همچنان باعث افزایش درآمد این شرکت شده است.
 
مرکز AppsFlyer در آخرین بررسی خود ۲۵۰ شبکه اجتماعی که اپلیکیشن آنها حداقل ۵۰ هزار بار در دستگاه‌های موبایلی نصب شده بودند را به همراه ۸۲۰۰ اپلیکیشن دیگر مورد بررسی قرار داد. این مرکز طی اقدام مذکور ۱۴٫۵ میلیارد ابزار موبایلی نصب شده و ۲۵ میلیارد اپلیکیشن باز را تحلیل کرد تا گزارش مربوط به نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی را منتشر کند.
 
این مرکز میزان نصب هر یک از اپلیکیشن‌ها برای دوره زمانی ۳۰ روزه را مورد تحلیل قرار داد؛ سپس نصب اپلیکیشن‌های مذکور در مناطق جغرافیایی مختلف بررسی شد. در پایان بر اساس منطق مبتنی بر حفظ اپلیکیشن‌ها در دستگاه های موبایلی، میزان استفاده از هر یک از ابزارهای موبایلی مذکور در نقاط مختلف جهان تحلیل شد.
 
نتایج حاصل از این بررسی نشان داد فیسبوک همچنان محبوب‌ترین اپلیکیشن موبایلی محسوب می‌شود و مراکز بازاریابی هم بیشترین توجه را به آن دارند. بر این اساس از هر چهار اپلیکیشنی که در مراکز بازاریابی برای کسب درآمد مورد استفاده قرار می‌گیرد،سه اپلیکیشن فیسبوک است.
 
در این فهرست گوگل رتبه دوم را به خود اختصاص داد. شرکت گوگل موفق شد میزان نصب اپلیکیشن‌های خود را در گستره جهانی ۲۳ درصد افزایش دهد. بیشترین رشد گوگل به بازارهای نوظهور از جمله آمریکای لاتین، هند و آسیای جنوب شرقی مربوط می‌شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.