بازار سرمایه

October 21, 2018
18:54 یکشنبه، 29ام مهرماه 1397
کد خبر: 94885

هدر رفت آسان درآمد در «آسان پرداخت پرشین»

شرکت های فعال در حوزه خدمات پرداخت الکترونیکی داده‌ها در زمره صنایع نوظهور و رو به رشد شناخته می شوند که فضای کاری بسیار گسترده ای خواهد داشت.در این میان، «آپ» با یک مشکل درخور توجه روبروست.
بر اساس بررسی های واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت آسان پرداخت پرشین نسبت به گروه خود آرام تر حرکت می کند.
 
تحلیل فاصله ساختار فروش نشان می دهد که بهای تمام شده در مقایسه با میانگین گروه، حدود 13 درصد بیشتر است که همین موضوع عاملی شده تا حاشیه سود ناخالص در آخرین گزارش، به رقم حداقلی 8 درصد برسد.
 
 
در این بین، «آپ» از جهت هزینه های اداری و عمومی و هزینه های مالی کمی از گروه عملکرد بهتری دارد.
 
 
ارزیابی ساختار بهای تمام شده «آپ» نشان از اثرگذاری بالای هزینه پین و شارژ دارد و بخش اعظمی را به خود اختصاص داده است. با توجه به طرح های توسعه ای شرکت مبنی بر افزایش پایانه های فروشگاهی و واردات این دستگاه ها، افزایش نرخ ارز سبب افزایش مخارج سرمایه ای شرکت خواهد شد. اما با این وجود باید در هزینه های پین و شارژ تغییراتی دهد تا به سودهای بالاتر دست یابد؛ وگرنه همچنان در حاشیه های پایین دست و پا خواهد زد.
 
به گزارش آبسیم، با افزایش دامنه فعالیت ها و گسترش فضای کسب و کار، حاشیه سود ناخالص شرکت روند رو به رشدی دارد و انتظار می رود در سال 97 با نصب و راه اندازی 100 هزار دستگاه پایانه فروشگاهی، به حاشیه های بالاتر نیز دست یابد.
 
در همین راستا، به منظور تحقق برنامه های پیش بینی شده و تأمین منابع نقدینگی مورد نیاز، افزایش سرمایه 50 درصدی از محل سود انباشته در دستور کار قرار دارد.
 
 
«آپ» با سرمایه 2000 میلیارد ریالی، 364 میلیارد ریال وجه نقد و 1350 میلیارد ریال سود انباشته دارد که ذخیره بخشی از این موجودی در حساب های بانکی، در 3 ماهه نخست سال 5 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.
 
شرکت های این گروه به خصوص «آپ» در سایر موارد چندان حضور پررنگی ندارند و فعالیت ها اغلب به دو سرفصل فروش و بهای تمام شده خلاصه می شوند.
 
در پایان باید خاطر نشان کرد که «آپ» نصب به افزایش فضای کاری خود تلاش دارد و برخی برنامه های خود را زودتر از موعد براورد شده به مرحله اجرا رسانده و اکنون نیز با پیاده سازی و افزودن خدمات جدید به سبد خدمات جاری خود بیش از پیش رشد خواهد کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.