اپراتورها

تلفن همراه

October 25, 2018
14:45 پنجشنبه، 3ام آبانماه 1397
کد خبر: 95017

رگولاتور می‌گوید ارتباطات در مسیرهای منتهی به کربلا پایدار است

 

با نصب و راه‌اندازی ۶۱ سایت تلفن همراه در سه پایانه مرزی مهران، چذابه و شلمچه و جاده‌های منتهی به این پایانه‌ها، زائران اربعین از ارتباطات پایداری برخوردارند.
 
 
حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بعد از بازدید از پایانه‌های مرزی و مسیرهای زائران کربلا با اشاره به وضعیت مطلوب ارتباطی در پایانه های مرزی، گفت: یکی از مهمترین نیازهای زائران در ایام منتهی به اربعین حسینی پوشش ارتباطی مناسب است که با توجه به تجربه سال های پیش و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال ۱۵ سایت تلفن همراه به تعداد سایت ها اضافه شده و حدود ۲۰ سایتی که در سال گذشته به صورت موقت راه‌اندازی شده بود به سایت دائمی تبدیل شدند.
 
وی با بیان اینکه ۱۵ سایت اضطراری نیز در پایانه‌های مرزی دایر شده است، افزود: برای پوشش نیازهای اینترنتی با همکاری شرکت مخابرات ایران در سه پایانه چذابه، شلمچه و مهران امکان استفاده از ۳ گیگا بایت WiFi رایگان فراهم شده است و زائران می‌توانند تا یک هفته پس از اربعین برای پوشش نیازهای اینترنتی خود از آن استفاده کنند.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به وقوع طوفان در مرز مهران تصریح کرد: با وقوع طوفان، برخی از سایت های تلفن همراه دچار مشکل شده بودند که با تلاش اپراتورها ظرف ۲۴ ساعت سایت های اضطراری جایگزین شدند.
 
وی افزود: در مرزهای شلمچه و چذابه با مدیریت ستاد بحران و پیش‌بینی طوفان به منظور جلوگیری از آسیب، سایت ها به طور موقت جمع‌آوری شده و بلافاصله پس از طوفان راه‌اندازی شدند و در حال حاضر نیز ارتباطات در پایانه‌های مرزی در حالت پایدار قرار دارد.
فلاح جوشقانی درباره وضعیت ارتباطات در داخل کشور عراق تاکید کرد: با هماهنگی وزارت ارتباطات و هیات اتصالات کشور عراق هم در مسیر پیاده‌روی زائران و هم در کربلای معلی، نجف اشرف و سامرا امکانات خوبی پیش‌بینی شده است و زائران در ۹ نقطه می‌توانند از WiFi رایگان اپراتورهای عراقی استفاده کنند.
وی افزود: اپراتورهای ایرانی نیز با برنامه‌ریزی انجام شده و هماهنگی با اپراتورهای عراقی سرویس رومینگ مناسبی را برای زائران فراهم کرده‌اند به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مشترکین ایرانی در کشور عراق از خدمات رومینگ استفاده می‌کنند.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در این ایام بطور میانگین روزانه بیش از یک و نیم میلیون دقیقه ارتباط از سمت ایران به عراق و بالعکس وجود دارد عنوان کرد: اپراتورهای تلفن همراه کشور و شرکت مخابرات ایران و همچنین هیات اتصالات و وزارت ارتباطات عراق در تعامل با یکدیگر تلاش می‌کنند ارتباطات پایدارتر و با کیفیت‌تری تا پایان اربعین برای زائران فراهم کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.