October 25, 2018
14:49 پنجشنبه، 3ام آبانماه 1397
کد خبر: 95018

شاهین جعفرپور از طراحی دوره های آموزشی برای تبیین تحول دیجیتال در وزارت ارتباطات خبرداد

 

​رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات با اشاره به چند وجهی بودن مفهوم تحول دیجیتال، از طراحی کارگاه های آموزشی به منظور تبیین این موضوع در ابعاد مختلف خبر داد.
 
شاهین جعفر پور رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برگزاری دوره های آموزشی تحول دیجیتال در وزارت ارتباطات با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات به تبیین مفهوم تحول دیجیتال، گفت: مدلی در سه مرحله بسط، تعمیق و اجرا در مرکز نوسازی و تحول اداری با عنوان«بتا» طراحی شده است. 
وی به اقداماتی که در مرحله بسط موضوع تحول دیجیتال انجام شده است اشاره کرد و افزود: در این مرحله ابتدا مفهوم تحول دیجیتال از مباحثی که وزیر ارتباطات مطرح کرده بود و همچنین از برنامه های ارائه شده وی به مجلس شورای اسلامی احصا شد و با تحلیل این مطالب  و مطالبات وی از بخش های مختلف، به صورت بندی نخستین مفاهیم تحول دیجیتال رسیدیم.
 
رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه در مرحله بسط موضوع سه اقدام طراحی و اجرا شد، ادامه داد: در اقدام نخست تمام کارشناسان ستاد وزارت ارتباطات و در مرحله دوم تمام مدیران پایه بخش وزارت ارتباطات شامل ستاد و شرکت های تابعه وزارت ارتباطات با این مفهوم آشنا شدند و در این مرحله در حدود یک هزار و 100 نفر ساعت دوره آموزش مستقیم برگزار شد.
 
 وی افزود: برای تبیین این مفهوم در مدیران میانی و ارشد نیز برنامه ای در روز پنج شبنه 26 مهرماه با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد که با برگزاری این دوره، آخرین اقدام در مرحله بسط موضوع تحول دیجیتال در وزارت ارتباطات انجام شد.
 
جعفر پور، تعمیق و تعمیم را مرحله بعد از بسط موضوع تحول دیجتیال بیان کرد و گفت: در این مرحله مرکز نوسازی و تحول اداری دو دوره آموزشی با موضوع تحول دیجیتال به سازمان امور اداری و استخدامی پیشنهاد داده و با موافقت این سازمان مقرر شد بعد از تصویب به عنوان یکی از دوره های عمومی آموزش کارمندان دولت قرار گیرد.
 
وی افزود: وزارت ارتباطات به عنوان متولی دوره آشنایی با مبانی و کاربردهای تحول دیجیتال، طراحی و تدوین محتوای این دوره را به عهده داشته است و بعد از تصویب سازمان امور استخدامی، این دوره ها با مسوولیت وزارت ارتباطات برگزار می شود.
 
رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به هم جهت بودن سند ملی دیجیتال و دوره های آموزشی تحول دیجتیال اشاره کرد وگفت: برگزاری دوره هایی برای کارشناسان بخش ICT  در مرحله تعمیم و تعمیق به دو صورت برگزار می شود که یکی از این دوره ها، برگزاری کلاس های مرسوم آموزشی است.
 
وی افزود: برای تکمیل زنجیره اقدامات در بخش آموزش بر اساس نظر وزیر ارتباطات این جلسات آموزشی به صورت نشست های تخصصی در ابعاد مختلف موضوع تحول دیجیتال برگزار می شود.
 
جعفر پور با اشاره به اینکه تحول دیجیتال یک پدیده چند وجهی است، تصریح کرد: در تحول دیجیتال فقط با تغییر سامانه ها موفق نمی شویم و باید ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آن دیده شود و به همین منظور یک کارگاه تخصصی با بررسی ابعاد مختلف تحول دیجیتال در حال طراحی است.
 
وی درباره شیوه اجرای مرحله تعمیم و تعمیق مفهوم تحول دیجیتال، افزود: در کارگاه تخصصی، کاربردها، ملاحظات و تبدیل این دغدغه ها به نوع کارکرد دستگاه ها بررسی و تبیین می شود.
 
جعفرپور با تاکید به اینکه در دوره های آموزشی جذابیت را باید در نظر گرفت، افزود: در آموزش باید محتوا و شکل برگزاری جذابیت کافی را برای اثرگذاری بهتر داشته باشد و به همین منظور در حال طراحی شیوه برگزاری کارگاه آموزشی و انتخاب اساتید هستیم.
 
وی مرحله اجرا را به عنوان مرحله سوم تبیین مفهوم تحول دیجیتال بیان کرد و افزود: این مرحله از وظایف مرکز نوسازی و تحول اداری نیست اما زنجیره اقداماتی است که برای عملیاتی کردن مفهوم تحول دیجیتال در دستگاه های تابعه زیر نظر معاونت نظارت راهبردی وزارت ارتباطات باید انجام شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.