تلفن همراه

گوشی

October 27, 2018
13:47 شنبه، 5ام آبانماه 1397
کد خبر: 95043

باتری‌های گرافنی جای لیتیوم یونی را می‌گیرند

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد برای گوشی‌های هوشمند باتری‌های گرافن را جایگزین باتری های لیتیوم یونی کند.
 
با توجه به آنکه باتری‌های لیتیوم یونی که امروزه در تمامی دستگاه‌های الکترونیکی قابل شارژ به کار می‌رود، در کنار تمام مزایایی که دارد معایب آن موجب شده است که برخی از غول‌های تکنولوژی به فکر جایگزین کردن آن با انواع دیگر باتری بیفتند.
 
حالا بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی وب سایت Phone Arena، سامسونگ درصدد توسعه باتری‌های گرافن در گوشی‌های هوشمند تولیدی خود است تا به کاربران این امکان را بدهد با سرعت بسیار بیشتری به شارژ گوشی‌های خود بپردازند.
 
گفته می‌شود یکی دیگر از مزایای جایگزین کردن باتری گرافنی با لیتیوم یونی، ریسک و خطرپذیری کمتر آن است چراکه باتری‌های لیتیوم یونی در بسیاری از مواقع بخصوص در شرایط تغییر ناگهانی دما و سرد و گرم شدن دستگاه، منفجر شده و دچار حریق می‌شوند این در حالیست که به گفته محققان باتری‌های گرافنی چنین مشکلی را نخواهند داشت.
 
پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی و فناوری  Advanced Institute of Technology سامسونگ به‌تازگی در گزارشی اعلام کرده‌اند که باتری‌های گرافنی قادر خواهند بود در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری گوشی هوشمند کاربران را شارژ کنند به گونه‌ای که شارژ کامل یک گوشی هوشمند تنها ۱۲ دقیقه طول خواهد کشید.
 
آنها همچنین عنوان کرده‌اند که این باتری‌ها طول عمر بیشتری دارند و خطر حریق و انفجار در انها بسیار کمتر و در حد صفر است.
 
با اینکه سامسونگ صحت این خبر را هنوز به صورت رسمی تایید نکرده است اما به نظر  می‌رسد که قصد دارد این فناوری جدید را نه تنها در گوشی‌های هوشمند بلکه در تمامی دستگاه‌های الکترونیکی قابل شارژ به کار ببرد و محدودیت و خطرات موجود در  باتری‌های لیتیوم یونی را به حداقل برساند.
 
گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد برای نخستین بار این باتری‌های جدید از نوع گرافنی را در گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس ۱۰ بکار ببرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.