سیستم‌عامل و نرم‌افزار

October 30, 2018
14:40 سه شنبه، 8ام آبانماه 1397
کد خبر: 95216

Red Hat فروخته شد

کمپانی IBM تصمیم گرفته تا یک شرکت نرم‌افزاری به نام ردهت را که روی سیستم‌عامل‌های پایه لینوکس فعالیت می‌کند را به قیمت 34 میلیارد دلار بخرد. مدیران آی‌بی‌ام معتقد هستند این خرید به پیشرفت IBM کمک بسیاری می‌کند و آنها می‌توانند بخش نرم‌افزاری خود را با کمک red hat توسعه بدهند.
 
این خرید بزرگترین تراکنش در تاریخ IBM است و خیلی‌ها هم معتقد هستند آورده‌های ردهت برای آی‌بی‌ام به این اندازه نیست و شاید این خرید مناسبی نباشد. خود IBM ارزشی برابر با 114 میلیارد دلار دارد و قرار است از هر سهم خود 190 دلار را به Red Hat بدهد و به این ترتیب این کمپانی را مال خود کند.
 
ردهت سال 1993 تاسیس شد تا در کنار مایکروسافت بتواند سهم کوچکی از بازار سیستم‌عامل را بگیرد. ردهت یک سیستم‌عامل لینوکسی و یکی از مهمترین سیستم‌عامل‌های منبع باز دنیا است. دفتر مرکزی ردهت هم در کارولینای شمالی قرار دارد و از معدود سیستم‌عامل‌های منبع باز است که تیم پشتیبانی دارد و برای استفاده از سیستم‌عامل آن می‌توانید پول پرداخت کنید تا خدمات پشتیبانی و شخصی سازی بگیرید.
 
مدیرعامل IBM در مصاحبه‌ای که سال 2012 با خبرنگار رویترز داشته به او گفته Red Hat از معدود شرکت‌هایی است که در حوزه رایانش ابری به آن علاقه دارد و شاید این علاقه و جذابیت باعث شده تا این کمپانی خریداری شود. به گفته مدیرعامل IBM، این کمپانی تصمیم دارد از همین پتانسیل‌های ردهت استفاده کند تا سرویس رایانش ابری IBM را ارتقا دهد و هدف آنها رسیدن به آمازون و مایکروسافت است که در حال حاضر پیشتازان سرویس‌های ابری هستند.
 
آی‌بی‌ام سال 1911 تاسیس شده و همه آن را یک کمپانی خوش‌نام در حوزه سرویس‌های ارتباطی می‌دانند. IBM با خرید شرکت‌ها بیگانه نیست و قبلا هم یک کمپانی در زمینه رایانش ابری را خریداری کرده است. IBM سال 2013 کمپانی Softlayer را به قیمت 2 میلیارد دلار می‌خرد تا زیرساخت‌های ابری خوبی درست کند، حالا هم با ترکیب Softlayer و ردهت می‌تواند به یک سرویس دهنده ابری تبدیل شود.
 
خرید کمپانی‌های منبع باز امسال رونق خوبی داشت. مایکروسافت هم چند ماه پیش GitHub را که یک پلتفرم برنامه‌نویسی منبع باز را به قیمت 7.5 میلیارد دلار خرید. همچنین ادوبی هم Marketo را به قیمت 5 میلیارد دلار خرید و CA هم با قیمت 19 میلیارد دلار مال برادکام شد.
 
منبع: رویترز
ترجمه: آی تی ایران
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.