اینترنت و شبکه

October 30, 2018
15:17 سه شنبه، 8ام آبانماه 1397
کد خبر: 95224

ادامه ارسال اخطاریه پلمب از سوی اتحادیه فناوران رایانه به شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی

 
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) در نامه‌ای خطاب به رئیس اتاق اصناف تهران از تداوم ارسال اخطاریه پلمب از سوی اتحادیه فناوران رایانه تهران به شرکت‌های عضو این سازمان خبر داده است.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان نصر تهران، در متن این نامه آمده است :«با عنایت به مذاکرات انجام‌شده در زمینه هم‌اندیشی در کاهش اختلافات صنفی در شرایط پیچیده حاضر، متاسفانه اتحادیه فناوران شهرستان تهران، علی‌رغم تمام توافقات قبلی، باز هم اقدام به صدور اخطاریه برای شرکت‌های عضو این سازمان که ماهیت فروشگاهی ندارند، کرده است.» محمدباقر اثنی‌عشری در این نامه تاکید کرده: «در شرایطی که اقتصاد کشور و بخش خصوصی تحت فشارهای ناشی از عوامل خارجی قرار دارد، از وارد کردن تنش و تهدید به بستن و پلمب شرکت‌های صاحب‌نام و معتبر عضو این سازمان، اکیدا خودداری شود.» اما رییس اتحادیه فناوران رایانه‌ در گفت‌وگو با پیوست اعلام می‌کند که این اتحادیه از فروردین امسال هیچ نامه‌ اخطاری به شرکت‌های عضو سازمان نصر ارسال نکرده است. 
 
سیدمهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران ضمن ابزار بی‌اطلاعی در مورد نامه اخیر رئیس سازمان نصر به رئیس اتاق اصناف تهران، به پیوست اعلام می‌کند: «این اشتباه است که برخی گمان می‌کنند تنها فروشگاه‌ها هستند که برای خرید و فروش، وارد کردن کالا و ارائه خدمات باید از اتحادیه فناوران رایانه جواز کسب دریافت کنند و شرکت‌ها از این قاعده مستثنی هستند. طبق ماده ۱۲ قانون نظام صنفی، هرکسی کالایی را وارد و خدماتی را ارائه می‌کند چه به صورت حقیقی چه به صورت حقوقی، باید پروانه کسب را دریافت کند.» میرمهدی تاکید می‌کند:‌ «هرچند شرکت‌هایی که شامل حوزه اختیارات ما می‌شوند باید به قانون تمکین کنند و پروانه کسب بگیرند، با این حال اگر اتاق اصناف به ما دستور دیگری بدهد ما هم می‌پذیریم.»
 
میرمهدی با تاکید بر اینکه اتحادیه فناوران رایانه تهران به هیچ وجه قصد ایجاد مشکل برای اعضای صنف خود را ندارد اعلام می کند: «اخطاریه‌هایی که برای برخی از شرکت‌ها ارسال شده است هیچ کدام مربوط به سال ۹۷ نبوده است. ما از اول فروردین امسال به دلیل وضعیت کسب وکار کشور و مشکلات واردات و نگه‌داشتن یک واحد صنفی، به هیچ‌یک از شرکتهای عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اخطاریه‌ای ارسال نکرده‌ایم. این اخطارها برای سال ۹۶ بوده است. به این هشدارها بی‌توجهی کردند و پیگیری نکردند حالا واحدهای آنها در حال پلمب شدن است.» آن گونه که ریس اتحادیه فناوران رایانه تهران می‌گوید تعداد شرکت‌های عضو نصر که اخطاریه دریافت کرده‌اند و نامه آنها برای اعمال ماده ۲۷ قانون نظام صنفی به اتاق اصناف ارسال شده است، کمتر از ۲۰ مورد بوده است.
 
 اما در  همین زمینه علی آذرکار، عضو شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در گفت‌وگو با پیوست با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۵ شرکت عضو سازمان چنین اخطاریه‌هایی دریافت کرده‌اند، می‌گوید: «حجم زیادی از نامه‌‌های اخطاریه اتحادیه فناوران رایانه تهران به شرکت‌های عضو سازمان نصر، بعد از نمایشگاه الکامپ ارسال شده‌اند. حجم این نامه‌ها به قدری بالا بود که تا هفته پیش یکی یا دو نامه به صورت هفتگی به آنها ارسال می‌شد. هرچند حالا تعداد آنها کاهش پیدا کرده است اما باز هم ارسال این نامه‌ها ادامه دارد و حتی شرکت‌های نرم‌افزاری که ماهیت فروشگاهی ندارند نیز چنین نامه‌هایی دریافت کرده‌اند.» براساس اظهارت او  آخرین نامه اخطار از سوی اتحادیه فناوران به شرکت‌های عضو سازمان نصر نیز در تاریخ ۲۷ مهر ۹۷ ارسال شده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.